ענף היהלומים עומד בפני שינוי

ענף היהלומים עומד בפני שינוי

בראיון לנעמה סיקולר, כתבת עיתון כלכליסט אומרת ורדה שיין, חברת הכבוד של בורסת היהלומים,  שהמשבר הכניס את התעשייה להלם, אבל צופה לאחריו עתיד ורוד: "הפער בין הביקוש להיצע יגדל, גם הודות ל–200 מליון לקוחות חדשים בהודו ובסין"
בראיון מצוטטת שיין שאומרת–"בזמנים קשים אנשים קונים פחות, אבל מחפשים מוצרים יותר איכותיים. יהלומים נמצאים במקום הזה–מקום ששומר על ערכו לאורך זמן. רכישת יהלום היא צרכנות נבונה פר אקסלנס"

עוד אומרת שיין בראיון–"הכוח של מותג היהלום, מעבר לערך הרב שלו, נובע גם מהיותו הצורה הכי נפוצה להביע רגשות, ואני לא רואה איך זה משתנה, גם בימים של משבר. יהלום הוא סמל סטאטוס עבור הרבה אנשים. הוא מסמל משהו חזק שורשי. לא סתם כורים אותו מלב האדמה, לא סתם הוא הכימיקל הכי חזק בטבע".

 
ורדה שיין מקבלת מנשיא הבורסה, אבי פז תואר של חברת כבוד

בנוגע להשלכות המשבר הכלכלי העולמי על ענף היהלומים אומרת שיין - "נכון שצריך להסתכל על היהלום גם בפרספקטיבה של המשבר הפיננסי. כרגע תעשיית היהלומים סובלת כמו כל תעשייה אחרת בעולם. אנחנו חווים ירידות בביקושים שהכניסו את תעשיית היהלומים להלם והיא מנסה להבין כעת איך לתפקד בעתיד. אבל זה נכון לגבי כל העולם–אין תעשייה היום שיכולה להרשות לעצמה לא לעשות פסק זמן ולחשוב איך יראה העולם הפיננסי שלה מחר".

בנוגע להיערכות של ענף היהלומים העולמי בתקופה זו - אמרה שיין לנעמה סיקולר–"בדקנו ומצאנו שגם בלב המשבר, יהלום הוא עדיין המוצר בעל הערך הצרכני הגדול ביותר מבחינת הציבור. הנחת המוצא שלנו היא שארה"ב תתאושש מהר מהמשבר הזה. ניתוח שלנו של השוק האמריקאי בראייה ארוכת טווח, לחמש עשרה שנים קדימה, מלמד על ביקושים שעולים במידה רבה על ההיצעים. אין לי ספק ששנת 2009 תתחיל לאט מבחינת התעשייה, אולי אפילו לאט מאד, אבל אנחנו מקווים שהמזומן ממכירות חג המולד, שיתחיל לזרום בחודש מרץ, ומכירות ראש השנה הסיני בסוף ינואר, יניעו שוב את גלגלי השוק".

הראיון המלא של ורדה שיין עם נעמה סיקולר פורסם בעיתון כלכליסט.