כי כולנו משפחה אחת

כי כולנו משפחה אחת

הצלחה חסרת תקדים למבצע ההתרמה של עזר מציון. למעלה מ-50 אלף מבחנות נאספו בכל רחבי הארץ במבצע להצלת חייהם של עמית קדוש, דן נבו ומאות חולי סרטן נוספים. במוקד ההתרמה של הבורסה  נאספו למעלה מ – 500 מבחנות ותרומות כספיות רבות.
למעלה מ – 80 תחנות התרמה נפתחו היום, יום רביעי, בכל רחבי הארץ במסגרת מבצע ההתרמה של עזר מציון לאיתור תרומת מח עצם לעמית קדוש לדן נבו ולעוד מאות חולי סרטן אחרים.

דן נבו בן ה - 3 חולה בסוג נדיר של לוקמיה וזקוק להשתלת מח עצם דחופה להצלת חייו ועמית קדוש בת ה – 6 היא תלמידת כיתה א' ומזה 3 חודשים היא מאושפזת בבית החולים שניידר ועוברת סדרה של טיפולים כימותרפיים. שניהם זקוקים להשתלת מח עצם דחופה, אולם עד כה גם לא נמצאו תורמים מתאימים עבורם במאגרי מח העצם הישראלים והעולמיים.

ביוזמתו של נשיא הבורסה, אבי פז, פתחה גם בורסת היהלומים את שעריה במטרה למצוא תורמים מתאימים וברחבת המעליות של בניין שמשון הוצבה תחנת התרמה בה נאספו דגימות דם ותרומות כספיות.

תורים ארוכים של ממתינים לתרומה במבואת מעליות שמשון (יענקלה הצלם)

נשיא הבורסה הגיע לנקודת ההתרמה מספר פעמים במהלך היום ואמר – "ההיענות של חברי הבורסה, הדיירים והעובדים הייתה מדהימה וכבר בתחילת היום היה ברחבה עומס כבד ומבורך של תורמים.אני רוצה להודות למאות האנשים שהגיעו לתחנת ההתרמה המתינו בסבלנות ובתקווה שמי מהם יהיה התורם המתאים שיוכל לסייע בהצלת חייהם של הילדים. אני גם רוצה להודות לנשות ניל"ה, בראשות חנה גרטלר, שסייעו רבות בהתרמה הכספית".

תורם ומתרים בבורסת היהלומים (יענקלה הצלם)
 
במהלך היום נאספו בבורסה כ – 500 דגימות דם כמו גם תרומות כספיות נכבדות. חשוב לציין כי עלות הבדיקה של כל דגימת דם היא כ - 180 שקל והכסף שנאסף ישמש לעריכת בדיקות סיווג רקמות שבמסגרתן ניתן לברר האם הן מתאימות לילדים.

בעזר מציון ציינו בסיפוק רב את ההיענות הבלתי רגילה של הציבור הישראלי בכלל ושל בורסת היהלומים בפרט, הודו לכל התורמים והביעו תקווה כי במהרה יימצאו ביניהם התורמים המתאימים.