אחריות חברתית של תאגידים

אחריות חברתית של תאגידים

איחוד התכשיטנים העולמי (CIBJO) הודיע כי במהלך תערוכת התכשיטים Inhorgenta שתיערך במינכן יקיים הארגון  סמינר בנושא אחריות חברתית של תאגידים. גיאטאנו קאווליאירי – "העולם מצפה מהסקטור העסקי ליטול חלק מרכזי בכל הנוגע לפיתוח חברתי וכלכלי".
הסמינר, שיתקיים  ב- 20 בפברואר בשעה 16:00 בביתן 243, היכלC1שב-Europe Academy Inhorgenta, יוצר עבור CIBJO הזדמנות מצוינת להציג בפני שוק התכשיטים הגרמני את קרן החינוך החדשה של פדרציית התכשיטים העולמית (WJCEF) אשר הוקמה על ידי CIBJO בשיתוף עם האו"ם בסוף שנת 2008.

הקרן הוקמה במטרה לנהל פרויקטים ותוכניות ולקדם את נושאי האחריות החברתית של תאגידים, אמון צרכנים ופיתוח כלכלי וחברתי בקרב תעשיית התכשיטים, היהלומים, אבני החן והמתכות היקרות במדינות בהן פועלות תעשיות אלה.

גיאטאנו קאווליאירי (Gaetano Cavalieri), נשיא CIBJO אמר בנושא "כפי שחזינו בתעשיית התכשיטים בשנים האחרונות, הגישה החדשה של הקהילה הבינלאומית ושל ממשלות של מדינות בכל רחבי העולם היא כי לא ניתן לממן תכניות פיתוח חברתי וכלכלי באמצעות מסים וצדקה בלבד. הממשלות מצפות מהסקטור העסקי ליטול חלק מרכזי בתהליכים אלה ולהפגין אחריות חברתית. קיימת תביעה בנושא זה במיוחד מהסקטור של מוצרי היוקרה, הכולל גם את ענף התכשיטים. קרן החינוך החדשה שלנו הוקמה מתוך כוונה ומטרה לספק מסגרת עבודה ותוכנית עבודה בכל הנוגע לתחום זה ואני שמח שנוכל להציג אותה במינכן".

המרצה המרכזי בסמינר יהיה פרנסואה לורואה המכהן כסגן נשיא AIFOMD – ארגון שוויצרי המתמחה בפיתוח תוכניות לקידום המטרות והיעדים של האו"ם (בתפקידו הקודם כהן פרנסואה לורואה כמנהל מחלקה משפטית של האו"ם בג'נבה).