Fortunoff הכריזה על פשיטת רגל

Fortunoff הכריזה על פשיטת רגל

רשת התכשיטים האמריקאיתFortunoff  הגישה ביום חמישי בקשת הגנה מפני פשיטת רגל (chapter 11) כתוצאה מקשיי נזילות חריפים. החובות לענף היהלומים והתכשיטים נאמדים בכ – 6 מליון דולר.
על-פי פרסומי מגזין "פורבס" האמריקאי, החברה ספגה הפסדים של 42.2 מליון דולר בתשעת החודשים שקדמו ל-30 בנובמבר 2008. הירידה במכירות, שנבעה כתוצאה מהמשבר הכלכלי בנוסף לעלויות הרחבת קו המוצרים של החברה לסניפי Lord&Taylor, גררו הפסדים רבים אשר הביאו למשבר נזילות בחברה החל מינואר 2009.
 
החוב של Fortunoff לתעשיית היהלומים בפרט מסתכם בכ- 6 מליון דולר. ברשימת נושי החברה נכללים סוחרי יהלומים ויצרני תכשיטים ושעונים רבים, ביניהם חברות כגון "גוצ'י" ו"סווטש".
 
בבקשתה להכרזה על פשיטת רגל מציינת החברה את המיתון הכלכלי אשר הביא לקריסת עסקים קמעוניים רבים ברחבי העולם, כמו גם את השפעתה של עונת הקניות החלשה במהלך תקופת החגים ברבעון האחרון של שנת 2008. "עסקי התכשיטים והיהלומים נפגעו בצורה קשה כתוצאה מהמשבר הכלכלי ואנחנו מחפשים רוכש לחברה" אמר נשיא החברה והמנכ"ל צ'ארלס צ'יני בהודעה שפרסם ביום חמישי.

חברת Fortunoff, אשר מוכרת תכשיטים, כלי אוכל ורהיטי יוקרה הצהירה כי תעשה מאמץ למצוא משקיע אשר יקנה את החברה, אולם במידה ומאמץ זה לא יצלח היא תאלץ להפסיק את פעילותה ולסגור את שעריה.

זוהי הפעם השנייה שחברת Fortunoff עומדת על סף פשיטת רגל. לפני כשנה, בפברואר 2008, פנתה החברה לבית המשפט בבקשה זהה ולאחר פנייה זו היא נרכשה על - ידי חברת ההון NRDCEquity Partners בסכום של כ-71 מליון דולר. כתוצאה מהרכישה בוטלה הבקשה.

מהמסמכים שהגישה החברה לבית המשפט צוין כי הניסיון לפתח קו מוצרים ייחודי עבור חנויות הכלבו Lord and Taylor היווה גורם מכביד על מצבה הכלכלי של החברה. שילובו של גורם זה עם הקיצוץ באשראי הניתן לחברה, עונת המכירות העגומה בתקופת החגים וירידה כללית בנטיית הצרכנים לרכוש תכשיטים וריהוט יוקרה הביאו לקריסתה בינואר 2009. דווח כי חובותיה של החברה נאמדים בכ -  100 - 500 מיליון דולר.

חברת Fortunoff הוקמה על-ידי מקס וקלרה פורטונוף בשנת 1922 בברוקלין, ארה"ב. החברה החלה במכירת ריהוט ומוצרים לבית ובשנת 1957 החלה למכור תכשיטי יוקרה ושעונים. במשך 83 שנים הייתה החברה בבעלות בני המשפחה, ובשנים 2005-2007 נמכרה החברה ל- Trimaram Capital Partners ו - KierGroup.

בבעלות החברה 20 חנויות  בניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט ופנסילבניה והיא מעסיקה כ 1,800 עובדים. לאחר ההודעה סגרה החברה את אחת החנויות שלה בניו יורק.

אתר IDEX הבוקר את רשימת הנושים המרכזיים של החברה ומציינת את החוב למייקל וורדיגר העומד על כמיליון דולר:
 
רשימת הנושים כפי שהופיעה באתר IDEX