מרדף אחרי גנבת התכשיטים מאירופה

מרדף אחרי גנבת התכשיטים מאירופה

על פי חשדות המשטרה פועלת באירופה ב – 10 השנים האחרונות גנבת תכשיטים מקצועית הנראית כאישה מוסלמית אמידה שעל פי הנתונים גנבה שלל של תכשיטים בשווי של מאות אלפי יורו ברחבי אירופה.
המשטרה באירופה מפרסמת כי החשודה, אישה כבת 55-60 בעלת חזות מוסלמית חובשת מטפחת לראשה ומרכיבה משקפיים עם מסגרת זהב מבוקשת בחשד למעורבות בשרשרת גניבות תכשיטים שבוצעו בעשר השנים האחרונות.

החשודות בביצוע הגניבה בפנקפורט כפי שצולמו במצלמות האבטחה

על פי החשד, שיטת הפעולה של החשודה היא הסחת דעתם של המוכרים בחנות והחלפת התכשיט המקורי בזיוף שהוכן מראש לצורך ביצוע הגניבה.

על פי הדיווח באתר ה –BBC על פי החשדות במקרה אחד ,שאירע בפריז בחודש נובמבר 2008 ביקרה החשודה בחנות קרטייה בפריז כשהיא מלווה בגבר. השניים ביקשו לראות טבעת יהלום בשווי של 635,000 יורו. לאחר שהשניים בחנו את הטבעת הם החזירו אותה ועזבו את החנות מבלי לרכוש דבר. מאוחר יותר גילו אנשי צוות החנות כי הטבעת הוחלפה בזיוף.


הגבר והאישה כפי שצולמו במצלמות האבטחה של חנות קרטייה בפריז

הגניבה שהסבה את תשומת הלב של המשטרה לפעילותה של הגנבת הסדרתית אירעה כמה חודשים קודם לכן בגרמניה כאשר בחודש ספטמבר 2008 נגנבה טבעת בשווי של 210,000 יורו מחנות טיפאני בפרנקפורט.

מחקירת המשטרה עולה כי על פי החשדות אותה אישה נכנסה לחנות טיפאני, הפעם בלוויית אישה צעירה ממנה (כבת 30-35) והשתיים ביקשו לראות את הטבעת האמורה. גם במקרה זה עזבו שתי הנשים את החנות מבלי לרכוש דבר ולאחר מכן, כאשר בדקו אנשי צוות החנות את הטבעת, גילו כי היא הוחלפה בזיוף.

 
החשודה - "אחת ממכשפות הפשע המובילות באירופה"
 
בעקבות החקירה, כמו גם בזכות כתבה שפורסמה באתר החדשות של ה –BBC הסיקו מומחים כי האישה קשורה גם לגניבת טבעת נוספת מחנות בלונדון בשווי של 120,000 פונד.

העיתון הצרפתי לה פיגארו מעניק לחשודה את התואר – "אחת ממכשפות הפשע המובילות באירופה".

האישה הצעירה החשודה שהייתה שותפה לשוד בפרנקפורט

כחלק מהמרדף אחרי האישה והמסייעים לה מפיצה הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים את תמונותיה של האישה ושל החשודים הנוספים שסייעו לה במהלך ביצוע הגנבות בכל הבורסות בעולם.

הגבר החשוד במעורבות בשוד בפריז
 
לצפיה בכתבה של ה - BBC ולצילומים ממשצלמות האבטחה של חנות התכשיטים בלונדון לחץ כאן.

לכתבה נוספת בנושא לחץ כאן.