לשמור על איזון בדרך להתאוששות

לשמור על איזון בדרך להתאוששות

נשיא אידמ"א (IDMA) ההתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים מוטי גנץ, קורא ליצרני היהלומים לאזן בין  הצורך לשמור על כוח העבודה לבין היכולת להמשיך ולשרת לקוחות בטווח הזמן הארוך.

בהודעה לתקשורת שפרסמה אידמ"א מצהיר גנץ כי "בתקופה של ביקוש מופחת ליהלומים, חשוב מאד שנשמור על תשתית הייצור של התעשייה. סקטור הייצור רגיש למצוקה של חברות הכרייה ושל כלכלות המדינות המפיקות ומושפע מהן בצורה ניכרת, ונסייע בכל דרך אפשרית על מנת "לשחרר את הסתימה" בצינור האספקה ולהגיע שוב לתעשיית יהלומים זורמת ובריאה".

קריאתו של נשיא IDMA באה על רקע סגירת מפעלי יהלומים בכמה ממרכזי ייצור בעולם.

גנץ אמר - "ניסיון העבר של תקופות השפל הקודמות מלמד כי כאשר עובדים מפוטרים מהענף הם עוזבים אותו ולא חוזרים לעסוק בו כאשר הגאות חוזרת. הון ומאמצים רבים הושקעו במשך שנים רבות בהדרכה של העובדים האלה וכוח העבודה המיומן שלנו הוא אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לנו. סגירת מכרות יהלומים עומדת בניגוד לאינטרסים שלנו למרות שהצורך לאזן את האינוונטר הוא ללא ספק בעל עדיפות גבוהה עבורנו. המכרות הם  מיזמים יקרים הכרוכים בהשקעת הון גדולה ואין כל וודאות לכך שהם ייפתחו מחדש מהר מספיק על מנת לתת מענה לביקוש שייווצר כאשר המצב הכלכלי ישתפר".

בנוסף, הביע גנץ חשש בנוגע לנגישותה של תעשיית היהלומים למימון בימים אלה – " אנחנו חיים בעידן חדש בו לבנקים עצמם יש מחסור במקורות. תעשיית היהלומים נותרה אטרקטיבית עבור המערכת הבנקאית, אך עליה להיאבק על מנת לשמור על מעמדה המועדף בין הלווים הרבים המבקשים מימון. IDMA מתייעצת עם הבנקים המסחריים, ואנו חשים שהם מבינים ומעריכים את מצבה הנוכחי של התעשייה".

"על תעשיית היהלומים העולמית להתאחד ועל המערכת הבנקאית להכיר בכך שסקטור הייצור יוביל את התעשייה ליציבות ולצמיחה מחודשת" אמר גנץ בהודעתו והוסיף "כאשר המשבר יחלוף, מה שייזכר הוא התפקיד ששיחקו חברינו בכל מדינות ייצור היהלומים ברחבי העולם".

את הודעתו סיים נשיא IDMA בנימה חיובית ואמר – "התקופה הנוכחית היא תקופה קשה אך אין לי ספק שהתעשייה תצא ממנה חזקה יותר מבעבר".