קונגרס CIBJO בטורקיה

קונגרס CIBJO בטורקיה

התאחדות התכשיטים התורכית תארח את קונגרס CIBJO 2009 שייערך באיסטנבול בין ה – 3 ל – 5 למאי 2009 במלון קמפינסקי על גדות הבוספורוס.
CIBJO, קונפדרציית התכשיטים הבינלאומית, הכריזה כי תורכיה תהיה המארחת של הקונגרס. נשיא CIBJO, גיאטנו קאווליארי אמר כי "הקונגרס הזה יתקיים בתקופת המשבר הקשה ביותר שידעה הכלכלה העולמית ב – 80 השנים האחרונות. "הנושאים בהם נדון בקונגרס הם בעלי חשיבות עליונה לתעשייה שלנו, שמחפשת בימים אלה אחר פתרונות ראויים לתקופת המשבר הנוכחי, פתרונות שיאפשרו לנו לפעול בצורה חזקה כשהשווקים יתאוששו"

קאווליארי הוסיף ואמר – "העובדה שתורכיה מארחת את הקונגרס של שנת 2009 היא בעלת משמעות רבה – תורכיה מאחדת בין מזרח למערב והיא סייעה רבות בפתיחת השווקים המתפתחים של מדינות ברית המועצות לשעבר כמו גם שווקי מדינות המזרח התיכון. בתורכיה יש גם  שוק תכשיטים חזק בפני עצמו והיא מהווה מרכז ייצור ועיצוב תכשיטים במרחק קצר ממערב אירופה. תורכיה היא דוגמא מצוינת לסוג המרכזים להם אנו זקוקים בתקופה זו".

קונגרס CIBJO מתקיים אחת לשנה והוא מהווה את נקודת המפגש לאסיפה הכללית של קונפדרציית התכשיטים העולמית. השנה יתרכז הקונגרס בהשלכות והשפעות המשבר הכלכלי העולמי על תעשיית התכשיטים העולמית וידונו בו האסטרטגיות השונות בהן יש לנקוט בתקופה זו כמו גם נושא האחריות החברתית של תאגידים מסחריים.

אחד האירועים המרכזיים בקונגרס יהיה השקת קרן החינוך של הקונפדרציה, שנוסדה בשיתוף פעולה עם האו"ם, קרן שנועדה לפתח ולהעביר תוכניות לכל הסקטורים בתעשייה העולמית בנוגע לאחריות חברתית של תאגידים מסחריים בעסקי התכשיטים.