סגור עד להודעה חדשה

סגור עד להודעה חדשה

חברת דה-בוצואנה, של דה בירס וממשלת בוצואנה, בעלת המכרות הגדולים בעולם והאחראית על הפקת חמישית מיהלומי הגלם בעולם, תסגור את כל מכרותיה עד למחצית אפריל 2009 וזאת לאור הירידה בביקושים.
בבעלות דה בוצואנה מכרות הגלם הגדולים בעולם ומהדברים שפורסמו בבלומברג עולה כי ארבעת המכרות של החברה, שיהיו סגורים החל מה – 25 בפברואר, אחראים על כ – 70% מהיצוא של בוצואנה (ספקית הגלם הגדולה בעולם) ועל לא פחות מ – 30% מכלכלת דרום אפריקה.

מכרות דמטשה (Damtshaa) ואורפה (Orapa) יהיו סגורים במהלך כל השנה והחברה המעסיקה 5,510 עובדים, מתכננת גם לקצץ את מצבת כוח האדם שלה בכ – 10% ולפטר כ -  580 עובדים.

חלקם של מכרות דה – בוצואנה בסך כל הכרייה של חברת דה בירס הוא משמעותי ביותר – מנתוני החברה עולה כי מתוך 48.1 מיליון קראט שהפיקה דה בירס במהלך שנת 2008 חלקם של מכרות דה בוצואנה הוא לא פחות משלושת רבעי – 32.3 מיליון קראט.

מכרות דה בוצואנה אחראים לחלק נכבד מהאספקה העולמית, אמר ברוק סאלייר, אנליסט של חברת אמבריאן בלונדון לבלומברג – "אלה בשורות לא טובות עבור הכלכלה של בוצואנה אך המהלך צפוי לאזן את רמת אספקת הגלם בהתאם למצב בשוק".

מחברת דה בוצואנה נמסר כי "הסגירה הזמנית של המכרות באה על מנת להתאים את הפעילות לתנאים שנוצרו כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי על ידי התאמת הכרייה בשנת 2009 לביקושים".

הצעד של דה בוצואנה תואם גם את הנחת העבודה של האנליסטים הבכירים בענף – חיים אבן זוהר אחד האנליסטים המובילים בענף הבינלאומי אמר כי הוא צופה בתקופה הקרובה צניחה של לא פחות מ – 63% בביקוש ליהלומי גלם.

דה – בוצואנה מהווה את המקור הגדול ביותר של גלם עבור דה בירס שמכרה בשנת 2008 גלם בשווי של 5.93 מיליארד דולר. חברת דה בירס נמצאת בבעלות משותפת של אנגלו אמריקן (45%), משפחת אופנהיימר (45%) וממשלת בוצואנה (10%)