בואו נעבור את זה יחד

בואו נעבור את זה יחד

מכון היהלומים הישראלי השיק את השלב הראשון של יוזמה אסטרטגית, שמטרתה לספק תמיכה למאמצי השיווק של יצרני ויצואני יהלומים ישראלים. התכנית פותחה תוך תהליך של מחקר ותכנון, והיא כוללת שימוש באלמנטים שיווקיים מסורתיים וחדשניים כאחד.
מסעדת הגשר הייתה מלאה מפה לפה בעשרות יהלומנים שבאו במטרה לשמוע ולהכיר את פרטי תכנית השיווק עליה עמל צוות מכון היהלומים בחודשים האחרונים ואשר הושקה אתמול באופן רשמי. התוכנית כוללת בין השאר הפקת 100 סרטי תדמית ליהלומנים והעלאתם לאתר YOUTUBE, מתן שרות כתיבת הודעות לעיתונות ליהלומנים, סיוע בתערוכות ועוד.

יו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ, אמר כי התכנית השיווקית גובשה בתגובה למשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על ענף היהלומים ברחבי העולם – "אנחנו מצויים בתקופה בה המצב הוא לא באחריותנו ולא בגללנו אלא בגלל המצב הכלכלי שקיים בעולם" אמר גנץ.

עוד אמר גנץ כי "תפקידו של מכון היהלומים הוא להוביל את מאמצי השיווק של התעשייה ובמסגרת התוכנית אנחנו רוצים להציג לתעשייה הישראלית כלי שיווק חדשים ויצירתיים. כמכון היהלומים אנחנו יכולים לתת לאנשים כלים איך לשווק את הסחורה שלהם טוב יותר בעזרת אינטרנט ותערוכות בינלאומיות".

גנץ הדגיש כי בשלב זה משיק המכון את השלב הראשון של התוכנית בלבד ואמר כי "אלמנטים נוספים של התכנית יוצגו מאוחר יותר במהלך השנה". עוד אמר גנץ אמר כי הוא אופטימי בנוגע לסיכויי התכנית לקדם ביעילות את תעשיית היהלומים הישראלית בשווקים בינלאומיים, וכי הוא מקווה שהתוכנית תתקבל בהתלהבות על ידי התעשייה הישראלית.

נשיא בורסת היהלומים, אבי פז בירך את יו"ר מכון היהלומים ואת צוות המכון על גיבוש התכנית השיווקית ואמר – "מיד עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי פנינו למוטי גנץ וביקשנו ממנו לדאוג לכך שחלק נכבד מתקציבי המכון יופנה בתקופה זו לתחום השיווק ואני שמח שכך באמת קורה".

פז הוסיף ואמר כי בתקופה זו יש להפנות משאבים ולעשות מאמצים רבים בתחום השיווק גם ברמה המקומית ובעיקר ברמה הבינלאומית. פז אמר– "ברמה הבינלאומית אנחנו פועלים באופן אינטנסיבי ביותר בתחום השיווק ופועלים לגיבוש קמפיין פרסומי בינלאומי שמטרתו לחזק את היהלום הגנרי תוך הדגשה של ערכו הפיננסי. הקמפיין הבינלאומי הזה יהיה בתקציב של כ - 70 מיליון דולר ועומדים מאחוריו כל הגופים המרכזיים של הענף – חברות כרייה, חברות תכשיטים, יהלומים וכמובן גם אנחנו היהלומנים. אני מאמין שהקמפיין הזה יוביל את הקניינים להעדיף את היהלום על פני מוצרים אחרים".

כמו כן במהלך המפגש סקרו פז וגנץ בפני הנוכחים את הפעילות שמתבצעת בשיתוף פעולה מול משרדי הממשלה, הבנקים המממנים את הענף, רשויות המס ומוסדות נוספים במטרה לסייע ולהקל על היהלומנים בתקופה זו.

את עיקרי התוכנית השיווקית של המכון הציג מנכ"ל המכון אלי אבידר שאמר כי הוא "משוכנע שלתכנית תהיה השפעה חשובה על ענף היהלומים הישראלי. ברור לנו שהיינו צריכים לפעול בזריזות וביעילות במטרה להעניק דחיפה למאמצי השיווק. התכנית המלאה מקיפה מאוד, ומכילה אלמנטים שמעולם לא יושמו בעבר בתעשייה שלנו. שלבים נוספים של התכנית יושקו בתערוכות באזל ו- JCK לאס וגאס".

השלב הראשון של התוכנית כולל בין השאר את הרכיבים הבאים:
 
יחסי ציבור –הפקת הודעות לעיתונות עבור יהלומנים ישראלים. לרשות חברות קטנות ובינוניות יועמד שרות של כתיבה והפצת הודעות לעיתונות בנוגע לפיתוחים חדשים של חברות יהלומים פרטיות.
 
סמינרים בנוגע לשיווק ומסחר אלקטרוני באינטרנט – המכון יארגן סדרת סמינרים עבור יהלומנים ישראלים לצורך הדרכה והיכרות עם העולם המקוון תוך התמקדות בנושא שיווק  ומסחר באינטרנט. בנוסף המכון יספק שירותי ייעוץ (ללא עלות) ליהלומנים המבקשים להקים אתר אינטרנט או לשפר את האתר הקיים שלהם.

הפקה והעלאת סרטוני פרסום לאתר YOUTUBE- המכון יארגן הפקה והעלאה לרשת האינטרנט של 100 סרטי תדמית על חברות יהלומים ישראליות.

הקצאת חדרי ישיבות פרטיים בתערוכות מובילות - מכון היהלומים מרחיב את הביתנים של תעשיית היהלומים הישראלית בתערוכות סחר מרכזיות, כך שיכללו מרחב מפגש גדול יותר, שבו סוחרי יהלומים ישראלים שאינם מציגים יוכלו ליצור קשרים ולפגוש לקוחות. גם יהלומנים שאינם מציגים בתערוכות יוכלו להנות מחדרי ישיבות פרטיים בהם יוכלו לפגוש לקוחות ולקדם את עסקיהם.

שירות VIP לקניינים - שירות זה מאפשר לחברות יהלומים ישראליות להציע לקניינים זרים תמריצים מפתים לביקור בישראל. במסגרת זו תמומן שהותם של הקניינים הזרים בבית מלון על ידי מכון היהלומים עבור כל יום שיבלו באולם המסחר של בורסת היהלומים (ההטבה מוגבלת לעד ארבעה לילות לאורח).

לפרטים נוספים על התוכנית השיווקית לחץ כאן.