מתכוננים לבאזל 2009

מתכוננים לבאזל 2009

שמונה עשר יצואני יהלומים ישראלים מתכננים לקחת חלק בתערוכת  BASELWORLD 2009. בתערוכה שתיערך בין ה-26 במרץ ל-2 באפריל תירשם נוכחות ישראלית משמעותית ויוקם דוכן תדמית ומידע קבוע.
יצואני היהלומים הישראליים מתכוננים לתערוכה החשובה שתפתח בעוד כעשרה ימים בבאזל, שוויץ. מלבד הנוכחות המוגברת של יצואנים ישראליים,יקים מכון היהלומים הישראלי דוכן תדמית ומידע קבוע באולם 3.1 מספר 1. רוב חברות היהלומים הישראליות יציגו באולם 3, שם מרוכזת קטגוריית היהלומים הלא משובצים.

 בדומה לשנים עברו, יערוך מכון היהלומים הישראלי מסיבת עיתונאים במסגרת ארוחת צהריים. אלי אבידר, מנכ"ל קבוצת מכון היהלומים, יחשוף באירוע את קמפיין השיווק האסטרטגישל המכון. מטרתו קמפיין השיווק לתמוך בשותפי הסחר הבינלאומיים של תעשיית היהלומים הישראלית. בנוסף, ישתתף וינאם באירוע ג'ון פיטרס (John Peters), סמנכ"ל התפעול של Jewelry.com, שידבר על כוחו של האינטרנט בשיווק יהלומים ותכשיטים. ההשקה תיערך בשעות 12:00-13:30 ב-27 במרץ 2009 במרכז הוועידות, באולמות אוסקה-סמרקנד  (Osaka-Samarkand).

מקורות במכון היהלומים אומרים כי נוכחותן של חברות ישראליות בתערוכה, למרות ההאטה הכלכלית, מצביעה על החשיבות שמייחסת תעשיית היהלומים הישראלית לאירוע, ועל החוזק והחיוניות של התעשייה בימים אלו.
  
רוב החברות הישראליות המציגות בתערוכת באזל מצפות לתערוכה פעילה. ליאור אשד מחברת Gemstar-Eshed Diam, המתמחה באבנים גדולות, אמר כי בחברה מצפים לתנועה רבה ולכמה עסקאות. "באזל תמיד מושכת קונים של אבנים גדולות. אני לא רואה סיבה שזה ישתנה השנה. ברור שרמות המכירות יהיו נמוכות יותר מבשנה שעברה, שהיתה שנת שיא בבאזל", אמר. אשד הוסיף כי קיימת תנועה בשוק, אף כי איטית יותר מאשר בשנה שעברה. "בחודש וחצי האחרונים אנחנו מתחילים להרגיש עלייה בביקוש, אך השוק עדיין מאוד לא יציב ויש אי וודאות רבה בנוגע למחירים". עם זאת, הוא מציין כי מחיריהם של כמה פריטים מתחילים להתייצב.

עדן רחמינוב מחברת היהלומים רחמינוב 1891, המתמחה ביהלומי פנסי צבעוניים, מצפה אף הוא לתנועה רבה במהלך התערוכה, "למרות שכמה מבקרים יגיעו רק כדי לבדוק את מצב השוק". רחמינוב אמר כי הוא מצפה שאבנים קטנות יותר - במשקל של 3 קראט ומטה - יימכרו היטב בבאזל.

דניאל בלום מחברת תכשיטי היוקרה בלום אמר כי הציפיות שלו מבאזל הם "בהתאם לתקופה". "אני משוכנע שלמרות שזו שנה קשה הצרכנים עדיין ירכשו תכשיטי יהלומים. הקמעונאים גם יקנו. הם לא קנו במשך כמה חודשים ועתה יהיה עליהם לחדש את המלאי", הוא מסכם.