מעלים על נס את זכרו של שניצר

מעלים על נס את זכרו של שניצר

בכירי ענף היהלומים, בני משפחה וחברים של משה שניצר ז"ל התכנסו על מנת להעלות על נס את זכרו ולהשיק את הביוגרפיה שנכתבה על האיש ועל מפעל וחייו.
בני משפחה, אנשי ציבור ובכירי ענף היהלומים נאספו בבית אוריאל ביפו בכדי לציין את זכרו של נשיא הכבוד של בורסת היהלומים משה שניצר ז"ל ולהשיק את הביוגרפיה שנכתבה לזכרו: "היהלומן – משה שניצר, אבי ענף היהלומים הישראלי". את השקת הספר ליוותה תערוכה ובה הוצגו צילומים נדירים מתוך הספר.

משה שניצר, חתן פרס ישראל לשנת תשס"ד ואחת הדמויות החשובות בהיסטוריה של בורסת היהלומים, היה לאגדה עוד בחייו. הספר, הפורס את מפעל חייו של שניצר הוא פרי שיתוף פעולה בין מכון היהלומים והוצאת ידיעות אחרונות.

יו"ר מכון היהלומים מוטי גנץ בהשקה (צלום פז בר)

 
מוטי גנץ, יו"ר קבוצת מכון היהלומים, אמר במהלך ההשקה:"ראיתי בהוצאת הספר חובה מוסרית וזכות גדולה וזאת במטרה להנציח את חייו של עמוד אש שהלך לפני המחנה". גנץ אמר שלאחר פטירתו של שניצר פנה למשפחתו וביקש לכתוב עליו ביוגרפיה. המשפחה ברכה על היוזמה ובעקבות שיתוף פעולה עם ההוצאה לאור של ידיעות אחרונות יצא הפרוייקט לדרך.על פי מוטי גנץ חשיבותו של הספר מצויה בכך שהוא "ישמש כנר לרגלי התעשייה ולעתיד ילדינו".
 
נשיא בורסת היהלומים אבי פז נושא דברים (צלום - פז בר)

 
אבי פז, נשיא בורסת היהלומים, דיבר על נוכחותו של שניצר בחיי הענף גם לאחר פטירתו: "משה שניצר עליו השלום היה, ויהיה לעד, אחת הדמויות החשובות ביותר בענף היהלומים הישראלי והעולמי. הוא היה יהלומן למופת, איש ציבור מהמעלה הראשונה ואיש משפחה שאין שני לו. היו לו עוצמות אדירות, כריזמה כובשת ואת העשייה שלו מילאו תמיד אהבה ותאוות חיים.  בזכות המעלות הרבות בהן הוא ניחן הוא הפך עוד בחייו לאגדה ואין יהלומן בכל העולם שלא מכיר ומוקיר את פעילתו".

לדברי נשיא הבורסה,מפעל חייו של משה שניצר ז"ל היה כה ייחודי משום שהוא עשה את אשר אחרים אינם מעזים לחלום. הנשיא בירך את מוטי גנץ, יו"ר המכון ואת המנכ"ל אלי אבידר ואת כל העוסקים במלאכת הכתיבה וההוצאה לאור של הספר. "אני סבור", הוסיף הנשיא, "כי השקתהשקת הספר על חייו ופועלו של האיש שתרם אולי יותר מכל אדם אחר לענף היהלומים היא אירוע חשוב עד מאוד."

"תודה על שבחרתם להוקיר את זכרו של אבא בדרך כה מיוחדת. הספר הוא זכרון לדורות עבור המשפחה", אמרה חנה גרטלר, בתו הבכורה של שניצר. "ידעתם להעניק לאבא ז"ל כבוד עוד בחייו ועכשיו גם לאחר מותו. היום התעשייה במשבר אולם התעשייה ידעה משברים גם בעבר. אבי כל הזמן שמר על חיוך שהרי ידע שאחרי הזמנים הקשים באים זמנים טובים".
 
חנה גרטלר, בתו של משה שניצר ז"ל, נושאת דברים (צלום - פז בר)

 
רגע משעשע נרשם כאשר גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי, סיפרה על מעורבותו של שניצרבתהליך המינוי שלה למנכ"לית הבנק. לדבריה, אף ששניצר הכיר אותה הכרות מוקדמת, כאשר נדרש כחבר דירקטוריון לאשר את מינויה אמרכי הוא מתקשה לתמוך במנויה של מאור בשל היותה אשה. מאור ציינה כי זכתה להכיר את שניצר בשנות העבודה המשותפות שלהם והזכירה כי "הוא היה פטריוט אמיתי שקיבל על עצמו את המשימה להעניק כוח ועצמאות כלכלית למדינת ישראל. התפעמתי מסיפורו האישי של ילד שעלה לישראל מרומניה בגיל 13 עם 'חורים בכיסים' ושעיצב בשתי ידיו את תעשיית היהלומים הישראלית".

כל הדוברים, הקפידו להתייחס לאישיותו הייחודית של משה שניצר ז"ל. שניצר, היה איש ציבור ומנהיג ובמקביל איש משפחה מסור ותומך. למרות שהיה איש עסקים ממולח, מעולם לא איבד את אהבת האדם שאפיינה אותו ואת אמונו בזולת. בהיותו איש חזון שידע להתבונן אל העתיד ולהתכונן אליו, לא שכח את היבטי הביצוע והמעשה.