סימני התאוששות צרכנית בפברואר

סימני התאוששות צרכנית בפברואר

מנתונים שפרסם משרד המסחר האמריקאי עולה כי גם בחודש פברואר ניכרת התאוששות מסוימת ברכישות שמבצע הציבור האמריקאי. מדד המחירים האמריקאי מצביע על עלייה מסויימת במחירי התכשיטים.
בניגוד לציפיות האנליסטים, גם בחודש פברואר, נרשם גידול ברכישות שביצעו הצרכנים האמריקאיים. על פי הנתונים עלו המכירות בענפי הקמעונאות השונים (להוציא מכוניות, תחנות דלק ומסעדות) ב-0.6% בהשוואה לחודש ינואר, וירדו ב-5% בהשוואה לשנה שעברה. יחד עם זאת, על פי נתוני הרכישה הכלליים הכוללים הוצאה על מכוניות, תחנות דלק ומסעדות, נרשמה ירידה של 12.3% ביחס לשנה שעברה. 

הכלכלן הראשי של ה - NRF איגוד הקמעונים האמריקאי National Retail Federation מסר כי "כרגע אנו רואים עלייה בהוצאות הצרכנים, אולם אנו עדיין לא בטוחים אם המגמה תימשך. כתוצאה מהמצב הכלכלי הנוכחי, אנו צופים כי בהשוואה לשנה שעברה נמשיך לראות ירידה. שיפור צפוי לקראת סוף שנת 2009".

במכירות בענפי הריהוט, הפנאי והאלקטרוניקה ניכרה עליה מסוימת בהשוואה לחודש שעבר, אולם השוואה רב שנתית מראה על ירידה בהיקף ההוצאות של ציבור הצרכנים האמריקאי. בענף הביגוד ואביזרי האופנה נרשמה עליה של 2.8% בהשוואה לחודש שעבר. יחד עם זאת, בהשוואה לפברואר 2008 נרשמה ירידה של 6.5% במכירות.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע התפרסם מדד המחירים האמריקאי (CPI). על פי הנתונים המתייחסים לענף  התכשיטים בארה"ב, בחודש פברואר עמד המדד על 155.69 נקודות, עלייה של 3.6 ביחס לחודש פברואר בשנה שעברה. בהשוואה לחודש ינואר 2009 עלה המדד בשתי נקודות. יחד עם זאת, זהו החודש השלושה עשר ברציפות בו המדד גבוה מ-150 נקודות. בקטגורית השעונים והתכשיטים רשם המדד עליה של 3.7% והגיע ל-147.91 נקודות. ב-2.3 נקודות יותר מאשר בינואר 2009.