אלרוסה הודיעה על מיזם השקעות יהלומים

אלרוסה הודיעה על מיזם השקעות יהלומים

התאגיד הרוסי יוזם הקמת מועדון השקעה ביהלומים. לטענת החברה, היהלום עמיד יותר מכל אמצעי השקעה אחר לתנועות שוק ההון.
מוקדם יותר השבוע חתם תאגיד היהלומים אלרוסה(Alrosa)על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ניהול הנכסיםLeaderבמטרה לפעול להקמת שוק השקעה ביהלומים. על פי הודעת החברה, מטרת הפרוייקט המשותף להציע כלי השקעה חדש בעל רגישות פחותה לתנועות השוק. כידוע, היהלום מהווה כלי השקעה אידאלי בהקשר זה.  

בהתאם להסכם, החברות יספקו תשתית למועדון השקעה ביהלומים אשר יעודד שימוש בתחום השקעה זה. המועדון יפעל לקידום ההשקעה ביהלומים בשוק הרוסי הפרטי ובשלב מאוחר יותר ברחבי העולם. תחזיות השותפות במיזם צופות היקף השקעות של כ-500 מיליון דולר בטווח הקצר. יחד עם זאת, על פי הודעת השותפות, ההסדרים הרגולטיביים של המיזם אינם מוסדרים עדיין, ויתכן ויעבור זמן מה בטרם יוסדרו באופן סופי.

מרכז ייחודי יספק תמיכה לכל השירותים הנדרשים לחברים במועדון ההשקעה. המרכז יציע שירותי דירוג על ידי מומחים, תיעוד של היהלומים המושקעים, הלוואות על בסיס יהלומים המשמשים כבטחונות והתמודדות עם הסיכונים הכרוכים בסחר יהלומים וביטוחם על ידי חברות בינלאומיות. עוד יציע מועדון ההשקעות מעקב אחרי השווקים הבינלאומיים, יעוץ בנקאי ותמיכה. בנוסף, יפעלו השותפות לפתח כלים ייחודיים למסחר במניות על בסיס יהלומי ההשקעה.

"אנו פועלים בכדי ליצור סוג חדש של משקיעים. המשקיע החדש ישקיע את כספו במוצר חדשני – מועדוני השקעת היהלומים שלאלרוסה", אמר נשיא אלרוסה סרגיי ויבורנוב (Sergei Vybornov).

על רקע הדברים הללו, יש לציין כי על פי הדיווחים אלרוסה מתמקדת בתקופה האחרונה בשינוי המבנה הארגוני של החברה. בעקבות השינוי נוצרו שלוש חטיבות חדשות: מיון, קשרי לקוחות ושיווק ומכירות. לדברי בכירים בתאגיד, מטרת השינוי הינה מניעת ניגוד אינטרסים הנוצר כאשר מחלקה אחת אחראית על שלושת הפונקציות שהוזכרו.