המלצת השבוע – GPS חינם!

המלצת השבוע – GPS חינם!

מחפשים GPS אמין, איכותי ונוח לשימוש עם עידכוני תנועה עדכניים? יש לכם טלפון סלולארי מתקדם? תשכחו מתשלום עבור תוכנות, תשכחו מתשלום עבור שימוש, חבילות ניווט או זמן אוויר. קבלו את WAZE – הדבר הכי חם בכביש.
ישראלים אוהבים גאדג'טים – זה כבר דבר ידוע ומוכח. מחשבי כף היד ותוכנות הניווט (GPS) כבשו אותנו בעוצמה. מבט חטוף במכוניות שמימין ומשמאל מגלה שכמעט אצל כולנו יש תושבת פלסטיק שמודבקת לשמשה הקדמית ובתוכה מונח מכשיר ניווט מסוג זה או אחר.

עכשיו הראש היהודי ממציא לנו פטנטים גם בתחום הזה. מיזם ישראלי מציג, לראשונה בעולם, רשת שיתופית של נהגים היוצרת מפות חיות ודינמיות המשקפות את מצב הדרכים בזמן אמיתי. WAZE, מומלץ לנסות!

WAZE הוא פיתוח טכנולוגי ישראלי ייחודי אשר המשתמשים בו הופכים להיות חלק מקהילת נהגים שמקבלת מידע ותורמת מידע למערכת. כך, אם אתה מתלבט אם לסוע דרך איילון דרום או כביש 4, המערכת תייעץ לך באיזו דרך לבחור על סמך מידע שהזינו לתוכה נהגים אחרים שנוסעים בשתי הדרכים הללו ברגעים אלו ממש.  


עמוד הבית של אתר האינטרנט של WAZE

 
איך זה עובד?
יש לך טלפון סלולרי עם GPS? אתה יכול להיות חלק מקהילת משתמשי תוכנת Waze. היישום של WAZE מותקן על מכשיר סלולרי עם GPS ומציג תמונת מצב עדכנית של האירועים בסביבת הנהג. במהלך הנהיגה, נאסף ונבנה המידע על גבי המפות והנתונים הקבועים בעזרת מידע שנאסף מהנהגים המחוברים באותו רגע. הטלפון של כל נהג משדר בכל רגע נתון את מיקומו ואת מהירות הנסיעה שלו - ומדווח לשאר המשתמשים על מצב הכביש.

בנוסף, התוכנה מאפשרת למשתמשים לדווח באופן פעיל על עומסים, תאונות, שינויים בתוואי הדרך, מכמונות מהירות ועוד. כך למעשה, הקהילה מאפשרת למשתתפים בה ליצור בעצמם את מאגר הנתונים. עם כ- 20 אלף משתמשים – מדובר, לפי מקורות בחברה, במקור מידע מהיר, אמין ודינמי.

תוכנת WAZE מאפשרת חישוב זמן נסיעה מציאותי והמלצות למסלולי נסיעה אלטרנטיביים, כאשר הדגש הוא שירות למסלולי נסיעה מוכרים, עירוניים ויומיומיים. בניגוד למכשירי GPS אחרים, מערכת ההפעלה מאופיינת בדינמיות ובלמידה והיא מתאימה את עצמה לכל נהג באופן אישי.

WAZEלומדת את הרגלי הנסיעה של הנהג ומתאימה עצמה להרגלים שלו, אולם היא אינה מציעה תוואי קבוע ליעד מסוים. המשתמש ב-WAZE יכול לקבל המלצה לנסוע מהבית לעבודה במסלול שונה בכל רגע נתון בהתאם למצב הכבישים. אם אתם מתלבטים מתי לצאת מהבית, WAZE פותרת לכם את ההתלבטות; התוכנה מאפשרת לצפות במתרחש מיד עם הכניסה לרכב ואף לפני הנסיעה – בבית וכך לתכנן את המועד המדוייק של היציאה לדרך.
.
הרעיון מאחורי WAZE הוא כי אם אתה תורם לאחרים, אתה גם מרוויח. לכן, WAZE לא גובה תשלום עבור השירות לישראלים, אך היא לא פוסלת את האפשרות לגבות כסף בעתיד ממשתמשים שלא יתרמו מידע למערכת.  את התוכנה יכולים הלקוחות להוריד בחינם מאתר החברה והיא מתאימה לטלפונים חכמים המשלבים בתוכם התקן GPS, כמו סלולריים של נוקיה עם מערכת ההפעלה סימביאן, טלפונים עם Windows Mobile כגון HTC ו-iPhone.

מי שניסו את התוכנה מדווחים כי היא קלה מאוד לתפעול, פשוטה ואינטואיטיבית וחשוב מכך, היא מסייעת מאוד למי שעושה את דרכו ברכב.

דרך צלחה!