למרות המיתון: המסחר באינטרנט פורח

למרות המיתון: המסחר באינטרנט פורח

ניתוח מוקדם של נתוני המכירות שנעשו באמצעות רשת האינטרנט בשנת 2008 מלמד על גידול. הקונים תופסים את האינטרנט כאתר של הזדמנויות ושמחים לרכוש באמצעותה בימי מיתון.
ניתוח ראשוני של מדד 500 קמעונאיות האינטרנט המובילות לשנת 2008Internet Retailer Top 500) Guide), מראה כי בתחום המכירות ברשת נרשמה עליה משמעותית. על פי נתונים שהעבירו 75 מתוך 500 החברות הכלולות בדירוג, נתוני המכירות השנתיים עלו ב-19% בהשוואה לנתוני שנת 2007. בעוד שבשנת 2007 הסתכמו המכירות ב-7 מיליארד דולר, השנה הן הגיעו ל-8.33 מיליארד דולר.

 על פי הניתוח של הדוחות השנתיים שהגישו 75 החברות, נראה כי רשתות גדולות אשר שילבו בפעילותן הכלכלית מסחר באינטרנט הגדילו את המכירות שלהן ב-31.9% ל-2.5 מיליארד דולר (בהשוואה ל-1.91 מיליארד דולר בשנת 2007). גם חברות המתמקדות במכירות אינטרנטיות בלבד הגדילו את מכירותיהן בצורה משמעותית. בעוד שבשנת 2007 הסתכמו המכירות ב-3.06 מיליארד דולר, בשנת 2008 נרשמה עליה של 19.3% לסכום של 3.65 מיליארד דולר.

מעניין לציין כי, על פי הנתונים הראשוניים,  את הגידול המשמעותי ביותר רשמה חברה בשםGourmetGiftBaskets.com. מדובר בחברה המספקת סלי מתנה ובהם מאכלי גורמה ומתנות לארועים מיוחדים. בשנת 2008 הגדילה החברה את רווחיה ב-172.7%.

ניקי באיירד (Nikki Baird), בכירה בפירמת המחקרRSR Research אמרה כי לנוכח המיתון קמעונאים מנסים להתגמש ולהגדיל את רווחיהם בכל דרך אפשרית. לכן, הם משקיעים באופן ניכר במסחר באמצעות רשת האינטרנט מפני ששם מצוי הגידול במכירות. האינטרנט, מבחינה זו, היא השקעה משתלמת.לדבריה, על פי הנתונים, מכירות באמצעות רשת האינטרנט מזמנות הזדמנויות רווחיות גם למי שמוכרים בדרכים אחרות.

בתוך כך, סקר עדכני מראה על עלייה באופטימיות של מי שקונים באמצעות רשת האינטרנט. סקר שנערך על יד אתר השוואות המחיריםPriceGrabber.comמראה כי הצרכנים קונים יותר בהשוואה לנתונים שנאספו בסקר דומה בסתיו 2008. בחודש פברואר נרשמה ירידה של 9% באחוז הקונים שהשיבו כי הם חוסכים כסף ונמנעים מבזבוז מיותר. עוד מלמד הסקר כי הצרכנים תופסים את הקניות ברשת האינטרנט כקניות באמצעותן יוכלו לחסוך כסף, ורבע מכלל המשיבים הוסיפו כי הם קונים יותר באמצעות רשת האינטרנט בשל כך.