מיזוג בין Rio Tinto ל BHP?

מיזוג בין Rio Tinto ל BHP?

ענקית הכרייה האוסטרלית BHP Billiton מגלה עניין ברכישת חלקים מחברת הכרייה Rio Tinto. על פי פרשנויות סיכוי סביר כי המיזוג יצא לפועל.  
דיווחים מבריטניה מלמדים כי מתקיים דיאלוג בלתי פורמלי בין ענקית הכרייה BHP Billiton לRio Tinto לגבי מיזוג בין השתיים.BHP כבר גילתה עניין בעבר ברכישת Rio Tinto. בשנה שעברה הציעה BHP לרכוש חלקים ניכרים מאחזקותיה של Rio Tinto, אולם בסופו של דבר לא השלימה את התהליך על בנימוק של ירידת ערך הסחורות ורמות החוב הגבוהות של Rio. במקביל, דחתה מועצת המנהלים של Rio Tinto הצעת מיזוג שכזו.

כעת, נראה כי הסיכויים ליצירת מיזוג גדלים; על פי הדיווחים, בעלי המניות העיקריים של BHP הורו להנהלת החברה לבדוק את האפשרות למיזוג עם ריו. מינוי היו"ר החדש של Rio Tinto, יאן דו-פלאסיס (Jan du Plessis), גם הוא מהווה גורם תומך בעסקה. דו פלאסיס,  לא היה חבר מועצת המנהלים בעת שזו סירבה להצעת המיזוג.

בנוסף, לנוכח התוכניות של הנהלת ריו טינטו למכור נכסים ומניות בשווי 19.5 מיליארד דולר לתאגיד האלומיניום הסיניChinalco, אופציית המיזוג עם BHP מהווה אלטרנטיבה מועדפת עבור בעלי המניות של החברה.

פרשנים סבורים כי אם BHP תשקיע 10 מיליארד דולר בנכסיה של ריו טינטו (ובכלל זה מכרות ברזל ונחושת), הדבר יפתור את סוגיית החוב המיידי המעיק על ריו טינטו אשר אמור להיות מוחזר ברבעון הרביעי של שנת 2009. בנוסף, העברת סכום זה תעמיד את החברה בעמדת מכירה חזקה יותר במשא ומתנים עתידיים מול משקיעים חדשים.