שיתוק זמני למכרות בצפון קנדה

שיתוק זמני למכרות בצפון קנדה

הארי וינסטון מתמודדת עם המיתון העולמי על ידי סגירה זמנית של המכרה בקנדה, צמצום כוח אדם ומכירת חלק מאחזקותיה במכרה.
תאגיד היהלומים הארי וינסטון (Harry Winston) הודיע כי ינקוט בשורה של פעולות כדי להביא לצמצום הפגיעה בו לנוכח המשבר הכלכלי העולמי. הפעולות כוללות סגירה זמנית של מכרה דיאביק (Diavik) אשר נמצא בחלקו בבעלות החברה, דחייה של פתיחת המכרה התת קרקעי והאצה של תהליך צמצום כוח האדם בחברה.

המכרות יסגרו בשתי תקופות - בקיץ ובחורף למשך 6 שבועות. בתקופות אלו לא תתבצע כל עבודת ייצור במכרה מלבד שימור וטיפול שוטף. כמו כן, בקרוב תושלם בניית המכרה התת קרקעי וכאשר שלב זה יושלם, תתבצע הפחתה משמעותית של כוח האדם הפעיל במכרה.

יחד עם זאת, הודיעה החברה כי היא תדחה את תחילת פעילות הייצור של המכרה התת קרקעי. השלמת בנייתו של המכרה צפויה להתרחש ברבע השלישי של 2009. כאשר תושלם בנייתו הוא יועבר לשימור וטיפול שוטפים בלבד. למרות הדברים הללו הדגישו דוברי החברה את מחוייבותה למעבר ליצור במכרה התת קרקעי.

מכרה דיאביק, נמצא בטריטוריה הצפון-מערבית של קנדה. זהו מיזם משותף של הארי וינסטון (אשר מחזיקה בבעלות של 40% על המכרה), וריו טינטו (Rio Tinto) המחזיקה ביתרת הבעלות. מוקדם יותר החודש הודיע הארי וינסטו כי השלימה את מכירת 22.5% מאחזקותיה במכרה לKinross Gold Corporation. זאת לאחר שבששת החודשים האחרונים ספגו מניותיה של הארי וינסטון ירידה של כ- 70% בערכן. מנכ"ל ריו טינטו, טום אלבאנאז (Tom Albanese) אמר בתגובה  כי למרות הקשיים אין בכוונת החברה למכור את חלקה במכרה וכי היא מחוייבת לענף היהלומים.