הזדמנויות בתקופת האטה?!

הזדמנויות בתקופת האטה?!

יש מי שרואים בהאטה בשוק האמריקאי ובמשבר העולמי חלון הזדמנויות. חומר למחשבה: ירידה במחירי שטחי המסחר בארה"ב, כמו גם במחירי הנדל"ן ומוצרי הצריכה עשויה להיות בסיס לרווחים עתידיים.
מוקדם יותר השבוע פרסמה חברת השקעות הנדל"ן האמריקאית Marcus and Millichap דו"ח  מיוחד הצופה האטה בהתפתחות המרכזים הקמעונאיים בארה"ב.  על פי הדו"ח, מאז שנת 1995 לא נרשמו נתוני בנייה כה נמוכים של מרכזים מסחריים בארה"ב. לדברי הכותבים היזמים מגיבים לירידה בביקושים ולמשבר האשראי. התפתחות הקניונים בארה"ב גם היא צפויה להאט.

למרות הנתונים הללו, טוענים מחברי הדו"ח כי תרשם עלייה של 10.2% בהיצע שטחי המסחר וירידה של 4.5% בממוצע במחירי השכירויות של שטחים אלו. בניגוד למה שעשוי להשתמע מן הנתונים, מחברי הדו"ח סבורים כי מדובר בתופעה חיובית אשר תאפשר לייצב את השוק בשנת 2010 לקראת החלמתו בשנה זו ובשנה שאחריה.

במקביל, על פי ניתוח צרכני שערך המגזין הכלכלי "פורבס" זה הזמן להשקעות שיפיקו רווחים משמעותיים לאחר שיסתיים המיתון. המגזין ממליץ על רכישה של נדל"ן, מכוניות ומוצרי צריכה כמו טלויזיות ובגדים. על פי הדיווח, מחירי הנדל"ן בארה"ב ירדו בממוצע ב-25% בשנת 2008, לעומת מחירם בסוף שנת 2006. השילוב בין הירידה במחירים והריביות הנמוכות הן הזדמנות מצוינת למינוף רווחים עתידיים על נדל"ן בארה"ב.

מוצרי הצריכה גם הם הופכים זולים יותר: על פי מדד המחירים האמריקאי מחירי הטלויזיות ירדו בחודש פברואר ב 9%, הוזלה נרשמה גם בענף הריהוט ובענף הביגוד. בדומה לארה"ב, מדד המחירים הישראלי לחודש פברואר, מלמד גם הוא על ירידה בענפים אלו.