יהלומים מפורסמים – The Supreme Purple Star

יהלומים מפורסמים – The Supreme Purple Star

למרות שוויו העצום, מעט מאוד ידוע על הכוכב הסגול המושלם -The Supreme Purple Star. לדברי מומחים, מדובר ביהלום הצבעוני הנדיר מסוגו בעולם.
על פי דיווחי העיתונות, היהלום הסגול המרהיב הגיע לבריטניה בדרך לא ידועה. ההיסטוריה של האבן מעורפלת ומעט הפרטים הידועים עליה הופכים אותה ללא פחות מסתורית.

על פי דיווחי העיתונות הבריטית, היהלום הסגול הנדיר הופיע בלונדון בשנת 2002. המכון הגמולוגי הבריטי שדירג את האבן, סבר כי מדובר ביהלום יחיד במינו שהתגלה באגן האמזונס בברזיל לפני כ-25 שנה.  נראה כי הבעלים של האבן החזיקו בה זמן מה לפני שפנו לדרג אותה. הסברה היא כי לא ידעו עד כמה נדירה האבן שברשותם.

גווני היהלום נעים מסגול עמוק ועד אדום עמוק-סגלגל והוא חתוך בחיתוך Brilliant-cut. על פי הערכות משקלו של היהלום נע בין שניים לחמישה קארט.  גודלה הקטן יחסית של האבן אינו חריג והוא מאפיין ידוע של אבנים צבעוניות נדירות מסוגה. מכיוון שצבעיו של היהלום עזים כל כך, ניתן, לדברי מומחים, לתאר אותו כיהלום הצבעוני הנדיר בעולם. משקלה המדויק של האבן, מידת הבהירות שלה ודירוג הצבע שלה נותרו חסויים.

חשוב לציין כי למרות שהתמונות מלמדות כי מידת הבהירות של האבן אינה מושלמת, כיוון שמדובר ביהלום נדיר יותר מיהלום אדום הוא עשוי להמכר במחיר רב יותר. לדברי הבעלים, בכוונתם למכור אותו במחיר של 4 מיליון דולר לקאראט.