ה-WFDB מזהירה מפני יהלומים מזימבובאה

ה-WFDB מזהירה מפני יהלומים מזימבובאה

הפדרצייה העולמית מזהירה מפני סחר ביהלומי גלם שמקורם במרבץ Marange. אבי פז, נשיא הפדרציה - "חברי בורסות היהלומים מחוייבים לתהליך קימברלי ולהכרח ההומניטרי למנוע מסחר ביהלומי קונפליקט".

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) הודיעה כי על חברי 28 הבורסות החברות בפדרציה להמנע ממסחר ישיר או עקיף ביהלומים שמקורם במרבץ מראנגה (Marange) בזימבובאה. זוהי תגובתה של הפדרציה לדיווחים על הפרות תהליך קימברלי במכרה זה.

אבי פז, נשיא ה-WFDB, המשמש גם כנשיא בורסת היהלומים הישראלית מסר כי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים וחבריה מחוייבים לעשות כל אשר ביכולתם בכדי למנוע מסחר של חברי הבורסות ביהלומי קונפליקט שמקורם בזימבובאה או בכל מדינה אחרת המפרה את התחייבויות תהליך קימברלי.

פז הוסיף כי "כמייסדי מועצת היהלומים העולמית וכמי שמחוייבים לתהליך קימברלי ולסכמת אישור היהלומים המתבצעת במסגרתו, זוהי חובתינו להזכיר לחברי הבורסות ולמי שפועלים בתעשיית היהלומים, כי למסחר ביהלומי קונפליקט יש השפעות הרסניות ומרחיקות לכת והוא מביא להעמקה והרחבה של קונפליקטים. מסחר ביהלומי קונפליקט משפיע על שלומם, בטיחותם ובטחונם של החיים במדינות הללו, כמו גם על הפרות זכויות אדם שיטתיות  במהלך קונפליקטים באזורים אלו".

לתהליך קימברלי לאישור יהלומי גלם (KPSC) דרישות נרחבות ממדינות שהתחייבו לקחת בו חלק. התהליך, תוצאה של שיתוף פעולה בינלאומי של שלושת המגזרים – ממשלות, תעשייה וארגונים לא ממשלתיים, נועד לעצור את הפצתם של יהלומי גלם המממנים את מלחמתם של תנועות מורדים בממשלות לגיטימיות.

"מסחר ביהלומי גלם נעשה רק כאשר ליהלומים יש אישור של תהליך קימברלי. זהו כלל ברזל עבור חברי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים. חבר בורסה אשר סוחר ביהלומים ללא אישור כזה צפוי להרחקה מחברותו בבורסה, ולמעשה מתעשיית היהלומים כולה", הוסיף פז.

האזהרה שהוציאה הפדרציה אינה מתייחסת ליהלומים שמקורם במרבץ Murowa בזימבבואה. ליהלומים המופקים ממרבץ זה אישורי תהליך קימברלי.