הגודל קובע! מכירה של אבנים נדירות בגודלן.

הגודל קובע! מכירה של אבנים נדירות בגודלן.

בית המכירות הפומביות כריסטיס' לא איבד את אמונו באבנים הגדולות. בקרוב תיערך מכירה פומבית של אבנים יוצאות דופן בגודלן. שווין של חלק מן האבנים מוערך ביותר ממיליון דולר.
בשבוע האחרון של חודש אפריל (22.4.09) יערוך בית המכירות הפומביות הניו יורקי כריסטיס' מכירה מיוחדת של תכשיטים. בין הפריטים שיוצעו למכירה ניתן למצוא אבני חן ייחודיות ויהלומים עתיקים מתקופות שונות, כמו גם תכשיטים עדכניים יותר.

 בין הפריטים הייחודיים, תוצג גם טבעת יהלום בצורת אגס במשקל 30.02 קארט בגוון צבעD. היהלום חף מפגמים ומושלם מבחינת ניקיון פנימי. הטבעת היא חלק מסט טבעות; הטבעת הנוספת בסט מעוטרת יהלומים בצבע ורוד עמוק. מחיר הפריטים הללו לא דוווח וימסר על פי בקשה.

פריטים ייחודים נוספים כוללים טבעת יהלום בחיתוך rectangular-cut במשקל 32.72 קארט, צבעה של הטבעת D וסיווגה VS1. הטבעת מוערכת בכ-1.4 עד 1.8 מיליון דולר. בנוסף תוצע למכירה שרשרת שעליה תליון יהלום מבית הארי וינסטון. היהלום בתליון מעוצב בצורת אגס ומשקלו 15.05 קארט, צבעו D וסיווגו VVS2. מחירו של התליון נע בין 700,000 למיליון דולר.

בין היהלומים הצבעוניים המוצעים למכירה ניתן למצוא תליון פנסי בגווני אפור-צהוב-ירוק, בחיתוך בריולאט שמשקלו 19.13 קארט ומחירו המוערך הוא 800,000 דולר עד 1.2 מיליון דולר. ייחודו של היהלום הוא בצבעו המשתנה. חום וחושך גורמים לאבן לשנות את גווניה. תכונה זו העניקה ליהלום את הכינוי "הזיקית". זהו היהלום הגדול מסוגו בעולם המוצע במכירה פומבית.

חמישה פריטים שעוצבו על ידי אמן התכשיטים האקסצנטרי JAR מהווים את שיאה של המכירה. בין הפריטים הללו ניתן למצוא 2 סיכות יהלום ושלושה זוגות עגילים. מחירה של אחת הסיכות מוערך בכ-200,000 דולר ומשקלה של האבן במרכזה 52.57 קארט.

בתוך כך, הודיע תאגיד הכרייה פטרה כי יציע למכירה יהלום קולינן כחול ייחודי. האבן תוצע למכירה על ידי בית המכירות הפומביות סותביס' באמצע חודש מאי. מדובר באבן נדירה, פנסי בעלת צבע כחול עז וחסרת פגמים. האבן מעוצבת בעיצוב cushion ומשקלה 7.03 קארט. היהלום המוצע למכירה נחתך מיהלום גלם שמשקלו 26.58 קארט. היהלום התגלה במכרה קולינן ההיסטורי בדרום אפריקה. שוויו המוערך של היהלום 5.8-8.5 מיליון דולר.