בורסת היהלומים מתאבלת על שמחה לוסטיג

בורסת היהלומים מתאבלת על שמחה לוסטיג

שמחה לוסטיג מבכירי תעשיית היהלומים נפטר אמש בביתו בכפר שמריהו.  ענף היהלומים הישראלי מבכה את אחד מבכיריו.
שמחה לוסטיג (1937-2009) נפטר אתמול (יום ב') בביתו בכפר שמריהו. במשך השנים מילא שמחה לוסטיג תפקידים רשמיים רבים והיווה סמן ימני בכל הקשור בעשייה בענף היהלומים.

נשיא בורסת היהלומים, אבי פז, אמר  "מותו של שמחה היכה את כולנו בתדהמה. שמחה היה איש מיוחד במינו, מוגבלתו הפיזית לא עצרה אותו והוא תרם בכל תחום בו פעל בצורה יוצאת דופן. שמחה היה פעיל במשך שנים רבות במוסדות הבורסה ותרומתו של שמחה לבורסה ולחברים הייתה בלתי רגילה בהיקפיה".

נשיא הבורסה הוסיף כי "בכל מקום בו שמחה נגע הוא הותיר אחריו מסה קריטית של תרומה. גם לאחר שסיים את תפקידו כיו"ר מכון היהלומים בשנת 2006, הוא המשיך להיות פעיל, לתרום ולייעץ. נהגנו לשוחח מספר פעמים בשבוע הוא יחסר לי באופן אישי ולמוסדות הבורסה כאיש של עשייה ציבורית עניפה".

שמואל שניצר, נשיא הכבוד של בורסת היהלומים, אמר כי הוא המום מפטירתו של שמחה. "אהבתי וכיבדתי את שמחה. הכרתי אותו במשך שנים ארוכות בהן עסק בפעילות ציבורית בתור סגן וממלא מקום נשיא הבורסה. פעילותו הציבורית הייתה תמיד מעל ומעבר בזכות חדות המחשבה בה התברך. הוא היה איש בעל תבונה נדירה  אשר ידע לעוץ עצות נבונות וטובות".

שמחה לוסטיג ז"ל בקבלת תואר יקיר ענף היהלומים

שמואל שניצר סיפר כי השניים עבדו בשיתוף פעולה קרוב בתקופה בה כיהן  כנשיא, "שמחה שימש כיו"ר מכון היהלומים ואני  נעזרתי בו רבות. העזרה שנתן הייתה משמעותית ובעלת ערך רב. נהניתי  הנאה רבה מהעבודה הציבורית המשותפת שלנו. הוא היה איש משכמו ומעלה, אדם נדיר בסדר הגודל האישי והציבורי שלו. זוהי אבידה גדולה לכולנו".

מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים אשר החליף את שמחה לוסטיג בתפקיד אמר "היום הלך לעולמו אחד מראשי ענף היהלומים. נקודות הציון בחייו של שמחה לוסטיג מצביעות על גודל האבידה. בשנות ה-70 הוא היה יצואן מצטיין ומאוחר יותר חבר מרכזי בהנהלת הבורסה בתקופת המשא ומתן  עם דה בירס. כאשר כיהן כיו"ר מכון היהלומים התווה דרך חדשה למכון ופתח כיוונים חדשים של עשייה.  התעשייה וענף היהלומים איבדו היום מורה דרך ומנהיג"

הלוויתו של שמחה לוסטיג תיערך היום, יום ג' 28.4.09, בשעה 17:00 בבית העלמין בכפר שמריהו.