הבורסה מתייחדת עם זכרם של הנופלים

הבורסה מתייחדת עם זכרם של הנופלים

יום הזכרון לחללי מערכות ישראל צוין הבוקר, יום ג', באולם המסחר של הבורסה. חברי הבורסה ועובדיה מרכינים  ראש ומעלים על נס את זכר הבנים והבנות.

משפחת הבורסה זוכרת ולא שוכחת את הבנים. מאות חברי בורסה נאספו הבוקר באולם המסחר כדי לחלוק כבוד לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולת האיבה ולציין את זכרם. בשעה 11 נשמעה צפירה בת שתי דקות ומיד לאחריה החל הטקס אותו פתח יורם הראל חיימוב בקריאת יזכור.

יו"ר ועדת תרבות, יצחק כהן, אשר הנחה את הארוע אמר כי לא בקלות הגענו ליום העצמאות ה-61 למדינת ישראל. "מיטב בנותינו ובנינו שילמו על כך בחייהם. ביניהם בנים של חברי בורסת היהלומים. את מיטב הבנים והבנות נזכור ולא נשכח".

יצחק כהן, יו"ר ועדת תרבות נושא דברים (צילום: קובי פוקס)
 
כהן, הוסיף כי למרות האיומים המאיימים על ישראל גם כיום, "כאדם שנולד בשנותיה הראשונות והקשות של המדינה, שנות צנע ודחק, אני אומר לכם כי כבר היינו במצבים קשים יותר". היום, הדגיש כהן, "עם ישראל לא יחיה עוד כעם בגלות אלא כעם העומד על זכותו לחיות כעם חופשי בארצו". את דבריו סיים כהן בתפילה להחזרתו של גלעד שליט.

מיד לאחריו נשא דברים נשיא בורסת היהלומים, אבי פז. פז התייחס בפתח דבריו לפטירתו של שמחה לוסטיג. לוסטיג,  יהלומן בכיר ויו"ר מכון היהלומים לשעבר, נפצע במלחמת ההתשה ונותר מרותק לכסא גלגלים, נפטר אתמול בערב יום הזכרון לחללי צה"ל. נשיא הבורסה ציין את החלל הגדול שהותיר אחריו שמחה לוסטיג בלכתו.

אבי פז, נשיא נושא דברים (צילום: קובי פוקס).

את המשך דבריו ייחד נשיא הבורסה לזכרון הבנים והבנות שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות האיבה. "גם המשפחה שלנו - משפחת בורסת היהלומים - איבדה את מיטב בניה ובנותיה. רבים מאתנו חיים את האבל ואת הגעגוע כל יום. הנופלים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו - אנחנו זוכרים אותם, מתגעגעים אליהם ולא פעם גם מדמיינים לעצמנו - איך היו נראים החיים שלנו אם רק היה קורה הנס והם היו קמים לתחייה וחוזרים לחיים".

"התקווה לשלום היא חלק בלתי נפרד מחיינו במדינה הזו", אמר פז והוסיף כי "לצערנו  המציאות שונה וגם במהלך השנה האחרונה שכלנו את מיטב בנינו ויקירינו במלחמה מול האויבים שלנו".

"את החיים החדשים שלנו אנחנו חוגגים בערב יום העצמאות - כמו בכל שנה, הערב נעשה תפנית חדה ונעבור מאבל לשמחה. המעבר החד הזה הוא לא קל והוא ממחיש בצורה הטובה ביותר את החוב האדיר שיש לנו לאלה שהקריבו את חייהם וציוו לנו את החיים. מהסדק שנפער בנפילתם צומחים החיים שלנו ושל  מדינת ישראל".


יהורם הראל חיימוב והקהל (צילום: קובי פוקס)

בתום דבריו של נשיא הבורסה, עלה יאיר הנדל להקריא פסוקים מן המקורות ולומר את תפילת אל מלא רחמים. הטקס הסתיים בשירת התקווה.

יאיר הנדל, נושא תפילה (צילום: קובי פוקס)

יהי זכרם ברוך.