מחירי שיא ליהלומים הכחולים של ריו טינטו

מחירי שיא ליהלומים הכחולים של ריו טינטו

מכירת אוסף היהלומים הכחולים והסגולים של ריו טינטו קבעה מחירי שיא.  על פי הודעת החברה הרווחים מן המכירה עלו על הציפיות.
על פי הודעת תאגיד הכרייה ריו טינטו (Rio Tinto) אוסף היהלומים הכחולים והסגולים שהציעה החברה למכירה נמכר במחירי שיא. האוסף המכונה "Once in a Blue Moon" הוא הראשון מסוגו אי פעם והוא תוצאה של מספר שנות כרייה במכרה ארגייל (Argyle) במערב אוסטרליה.



באוסף נכללו 16 פריטים וביניהם יהלומים כחולים, סגולים וורודים פרימיום ומסחריים ובהם single cuts. כמו כן, כלל האוסף גם מספר זוגות ומבחר של יהלומים קטנים יותר. סך משקלם של היהלומים שנכללו באוסף 287 קארט.  בחודשים האחרונים הוצגו היהלומים בטוקיו, הונג קונג ופרת'. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על תוצאות המכרז שנסגר בתחילת החודש. 



אף שהחברה לא שחררה הודעה המפרטת את המחירים בהם נרכשו היהלומים, בכירים בחברה ציינו כי חלק מן היהלומים נמכרו במחירים גבוהים במיוחד. עוד נמסר כי למרות ההאטה הכלכלית העולמית  האוסף עורר התרגשות גדולה בקרב יהלומנים ואספני יהלומים צבעוניים בעולם כולו.



לדברי ג'וזפין ארצ'ר (Josephine Archer) אחראית השיווק במכרה ארגייל העניין באוסף היהלומים גבר משום למכרה ארגייל המפיק יהלומים ורודים נותרו עשר שנות פעילות בלבד. "האספנים מבינים כי מדובר בהזדמנויות שייתכן ולא ישובו עוד", אמרה ארצ'ר.