דה בירס: ירידה של 91% ביצור

דה בירס: ירידה של 91% ביצור

דה בירס רשמה ברבעון הראשון של 2009  ירידה של 91% בהפקת יהלומי גלם. הסיבה המרכזית לקיצוץ בהפקה – ירידות בביקושים. גרת' פני בראיון לIdex Online: "מחירי הגלם צפויים לעלות במידה רבה".
אנגלו אמריקן (Anglo American), אשר שותפה בבעלות על דה בירס, פרסמה דוח ובו נתונים על ירידה קיצונית בהיקפי הכרייה של יהלומי גלם ברבעון הראשון של שנת 2009.  על פי הדוח הרבעוני שהתפרסם בסוף השבוע שעבר, הפיקה דה בירס (De Beers) בתקופה זו אבנים במשקל 1.08 מיליון קארט. נתון זה מייצג ירידה של 90.8% בהיקף ההפקה בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2008 בו נכרו יהלומי גלם במשקל 11.8 מיליון  קארט.

על פי הודעת חברת אנגלו-אמריקן ההחלטה להוריד את היקפי הכריה נבעה מן הירידה בביקושים ומן הרצון לאפשר מכירה ממלאים קיימים. סגירת המכרות בבוצאונה למשך שישה שבועות היוותה גורם מכריע בירידת היקפי היצור. בשנת 2008 65% מכלל יהלומי הגלם של החברה הופקו מן המכרות בבוצואנה.

דוברת החברה מסרה כי החברה מתכננת להוריד את היצור בשנת 2009 ב-40% בסך הכל. יחד עם זאת, על פי הודעת החברה המכרות בבוצאונה שבו לפעולה סדירה והיקפי הכריה יעלו באופן משמעותי לנוכח שיפור בביקוש העולמי ליהלומי גלם.

בראיון שערך חיים אבן-זוהר עם גרת' פני (Gareth Penny) מנכ"ל קבוצת  דה בירס ומתפרסם באתר האינטרנט  Idex Online,  אמר פני כי הוא מאמין שמחירי יהלומי הגלם נמצאים בנקודת שפל ממנה הם צפויים לעלות בתקופה הקרובה. על פי פני בהמשך השנה צפויים הביקושים ליהלומי גלם לעלות באופן משמעותי ואיתם יזנקו גם המחירים. פני הוסיף ואמר כי הוא רואה בתקופת המשבר הכלכלי אפשרויות חיוביות רבות בעיקר בכל הקשור לארגון מחדש של קבוצת החברות, צמצום עלויות וחיזוק הקשר עם בעלי הסייטים.
את הראיון המלא עם גרת' פני ניתן למצוא כאן.