אלרוסה חידשה את מכירות הגלם

אלרוסה חידשה את מכירות הגלם

אלרוסה, ענקית הכרייה הרוסית הודיעה אתמול כי תשוב למכור יהלומים. לדברי ויבורנוב החברה חתמה על עסקאות בשווי 300 מיליון דולר שיממושו עד סוף שנת 2009.
מונופול הכרייה הרוסי אלרוסה (Alrosa) הודיע אתמול כי יחדש את מכירת היהלומים הגולמיים. מנכ"ל החברה סרגיי ויבורנוב (Sergei Vybornov) אמר  כי במהלך חודש מאי החברה תשוב למכור יהלומי גלם.

לדברי ויבורנוב, החברה השלימה לאחרונה, מהלך של חתימה על חוזי מכירה מול חמש חברות. שווי היהלומים שימכרו - 300  מיליון דולר והעסקאות יושלמו עד סוף שנת 2009. עוד ציין ויבורנוב כי רמת מחירי היהלומים מצוייה כרגע בנקודה בה הייתה באמצע שנת 2007.

חידוש המכירות מתרחש על רקע מהלך להקפאת הסחר ביהלומים שקידמה החברה מוקדם יותר השנה.  במהלך חודש אפריל, בתגובה למשבר הכלכלי,  פנתה אלרוסה למשרד האוצר הרוסי בכדי שיורה על הפסקת מכירת יהלומי גלם  ויהלומים שמשקלם עולה על 10.8 קארט ממאגרי המדינה. לדברי החברה, כוונת המהלך הייתה לסייע באיזון מחודש של מחירי היהלומים.

בתקופה בה הוקפאו המכירות, פסקה אלרוסה מלמכור יהלומי גלם ללקוחותיה ותחת זאת מכרה את כל האבנים שנכרו מן המכרות שבבעלותה למאגר הממשלתי.

אלרוסה חולשת על 97% מתעשיית הכרייה בשוק הרוסי ועל רבע מן התעשייה העולמית. גם בתחום מכירות היהלומים מרוסיה מהווה אלרוסה מונופול. לממשלה הרוסית בעלות של 50.9% על החברה.