מעוררי השראה – תחרות עיצוב ביהלומי שמפניה

מעוררי השראה – תחרות עיצוב ביהלומי שמפניה

ריו טינטו הכריזה על תחרות עיצובים ביהלומי שמפניה. העיצובים הזוכים בתחרות יוצגו ברחבי ארצות הברית בעונת החגים. עוד מסרה החברה כי התחרות נועדה לעודד ולחשוף מעצבים צעירים ומבטיחים.  
תאגיד הכרייה, ריו טינטו (Rio Tinto), הודיע על פתיחת תחרות עיצוב תכשיטים שמטרתה להמחיש את יופיים של יהלומי שמפניה. מכרה ארגייל (Argyle)  אשר בבעלות החברה הוא הספק העולמי העיקרי של היהלומים הייחודיים.

על פי הודעת החברה, התחרות נועדה לעורר את השראתם של תכשיטנים צעירים ומוכשרים ולעודד אותם להציג עבודות ועיצובים חדשניים ונועזים ביהלומי שמפניה. החברה מאמינה כי העיצובים שיזכו בתחרות יהוו השראה לסוחרים וצרכנים כאחד.

התחרות תסגר ב-1 ביולי, 2009. תוצאות התחרות תוכרזנה שבועיים מאוחר יותר ב- 14 ביולי, 2009. חבר השופטים יורכב מתכשיטנים מומחים ומאנשי אופנה מובילים. ז'אן-מארק לייאבארהאר (Jean-Marc Lieberherr), מנהל המכירות והשיווק של כל היהלומים המופקים במכרות של התאגיד, אמר כי "תחרות העיצוב היא הרחבה מתבקשת של פעילות החברה. בתקופה האחרונה אנו שוקדים על הרחבת השוק ליהלומי שמפניה בארה"ב. מכרה ארגייל מרחיב בצורה ניכרת את אספקתם של תכשיטי יהלומים ברחבי העולם ועתה אנחנו מחפשים את דור העתיד של כשרונות העיצוב אשר יספק השראה לסוחרים ולצרכנים כאחד".

על פי הודעת החברה, שוק התכשיטים משתוקק לחדשנות ולרוח חדשה שתניע את מפרשיו. תחרות העיצוב, תספק רעיונות חדשים ותביא איתה רעננות לתעשייה דווקא בימים אלו.

התחרות תערך בארבע קטגוריות שונות, לכל קטגוריות ינתן דירוג שונה. במקום הראשון יזכה מי שיוכתר בתואר: "Champagne Visionary". ארבעת העיצובים המנצחים יזכו להשתתף בקמפיין רחב היקף ובתערוכה שתוצג במרכזי מכירות עיקריים בארצות הברית במהלך עונת החגים של שנת 2009.

ריו טינטו משווקת  את יהלומי השמפניה המופקים ממכרה ארגייל, הנמצא במערב אוסטרליה, מאז תחילת שנות ה-90 של המאה העשרים. מדי שנה נמכרים ברחבי העולם יהלומי שמפניה בהיקף של חמישה מיליארד דולר. ארצות הברית היא השוק הגדול ביותר בעולם לתכשיטי יהלומי שמפניה.

לפרטים נוספים על התחרות ניתן לפנות לדוא"ל: Jamie@goldsteincom.com