למכירה: אוסף נדיר של מטבעות זהב

למכירה: אוסף נדיר של מטבעות זהב

אוסף ייחודי של מטבעות ומטילי זהב נדירים יועמד למכירה באוסטרליה בחודש יוני. בין הפריטים שיוצעו למכירה מטבעות זהב עתיקים מתקופת ההתיישבות הבריטית. מנהל בית המכירות: "מטבעות עתיקים הם השקעה בטוחה".

בחודש הבא יועמד למכירה פומבית אוסף הקווארטרמאסטר (Quartermaster) האוסטרלי. זהו אוסף עשיר וייחודי ובו 344 מטבעות זהב אוסטרלים נדירים ומטילי זהב עתיקים. הפריט העתיק ביותר באוסף יוצר בשנת 1852 והפריט המאוחר ביותר ב-1931.

זו הפעם הראשונה בה מוצע למכירה אוסף מטבעות ובו היקף כה נרחב של פריטים. האוסף מוצע למכירה בשלמותו, אולם אם לא יימצא לו קונה יועברו הפריטים למכירה פומבית  שתערך ב-4 ביוני בסידני, אוסטרליה. האוסף מוצע למכירה על ידי בית המכירות האוסטרלי מונאטריום         (Monetarium).

טוני ריצ'ארדסון, מנהל בית המכירות מונאטריום אמר כי "איסופם של הפריטים לכדי אוסף אחד הוא הישג יוצא דופן. לא סביר שתהיה אפשרות נוספת ליצור אוסף ייחודי ומקיף שכזה. אנו צופים כי המכירה תעורר עניין רב בקרב קניינים ואספנים בעולם כולו".   

ריצ'ארדסון  הוסיף כי " בזמנים כלכליים מורכבים כמו אלו בהם אנו חיים כיום מטבעות עתיקים ושטרות חוב הם השקעה עמידה ובטוחה. תוצאות המכירות האחרונות מצביעות על כך שהמשקיעים זקוקים לתחומי השקעה בטוחים ומחפשים אותם.  את הבטחון הזה ניתן למצוא בהשקעה במטבעות עתיקים".


הפריטים המרכיבים את האוסף מאגדים את ההיסטוריה הפיננסית המוקדמת של אוסטרליה. במכירה הפומבית יוצעו למכירה מטילי זהב שיוצרו בתקופת ההתיישבות האנגלית באוסטרליה בכדי להתמודד עם המשבר הכלכלי אשר מחירם מוערך בכ-900,000 דולר אוטרלי. עוד ניתן למצוא באוסף מטבע נדיר של חמישה פאונד שיוצר בשנת  1853 ומטבעות כתר אשר היו בשימוש בשנים 1853, 1887 ו- 1902. כל הפריטים באוסף מתועדים.

פרטים נוספים על המכירה ניתן למצוא כאן.