שוק היוקרה פונה למיליונרים החדשים של סין

שוק היוקרה פונה למיליונרים החדשים של סין

סין מגלה עמידות וגידול למרות המשבר הכלכלי העולמי. שוק היוקרה והמותגים מקדיש תשומת לב ניכרת לקהל הקונים הסיניים לנוכח התחזיות האופטימיות ביחס לכלכלת המעצמה האסייתית.  
דו"ח עדכני צופה כי במהלך 6 השנים הקרובות יהיו בסין 4 מיליון משקי בית בעלי הכנסה גבוהה מאוד (מעל 250,000 יואן בשנה). מדובר בגידול משמעותי - בשנה שעברה היו בסין כ-1.6 מיליון משקי בית   בעלי רמת הכנסה דומה. קצב הגידול השנתי של אוכלוסיית העשירים הסינים היא 16%.  

נתון זה ואחרים עולים מתוך דו"ח מחקר שפרסמה לאחרונה חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי ובו היא צופה כי עד 2015 תהפוך סין למדינה בעלת כוח הקנייה המשמעותי ביותר של משקי בית עשירים אחרי ארה"ב, יפאן ובריטניה.

המחקר חוזה את עלייתו של מעמד כלכלי-חברתי  חדש בסין – העשירים.  על פי הדו"ח, מרבית העשירים החדשים הם בני פחות מ-45, עצמאיים, או חלק מן המעמד המקצועי המתפתח במדינה. חלק ניכר מהם  חשים כי המשבר הכלכלי הגלובלי אינו מאיים עליהם.  המעמד החדש מביא איתו הרגלי קנייה ופנאי חדשים. להרגלים אלו ינסו חברות היוקרה והמותגים הבינלאומיים להתחבר בכדי לנצל את כוח הקנייה הגלום בפלח אוכלוסיה זה.

הדו"ח חושף מידע גם באשר לאוכלוסיית המיליונרים הסינית. כיום חיים בסין כ-900,000 איש המוגדרים מיליונרים. 52% מתוכם חיים מחוץ לארבעת הערים הגדולות – בייג'ין, שנגחאי וגאונגזו. נתון זה מהווה אישור לכך שמרבית הצרכנים הסיניים העשירים צפויים להגיע מקהילות עירוניות קטנות יותר.

הפיזור הגיאוגרפי של אוכלוסיית המיליונרים הסינים מהווה רמז משמעותי באשר  לאפשרויות שיווק בלתי מנוצלות לקהל ייחודי זה.  על פי מחברי הדו"ח, בעיר וואנזו יש יותר עשירים מאשר בעיר האמריקאית אטלנטה. למרות זאת, באטלנטה ניתן למצוא יותר ייצוג לחברות מותגים בינלאומיות מאשר בוואנזו.  

על פי המחקר, בניגוד לסברה המקובלת, העשירים הסינים מוציאים את רוב כספם בסין עצמה, גם כאשר מדובר בקניות של מוצרי יוקרה ומותגים.  המתעשרים הסינים החדשים מעוניינים בסמלי מעמד אשר יבליטו את עושרם. הם רוכשים בגדים ונעליים מאיכות מעולה, אביזרים ממותגים ומותגי יופי. הדור החדש של העשירים הסינים נוטה ללוות יותר ולחסוך פחות.

כך, ניתן לראות יותר ויותר מותגים בינלאומיים הפונים לפלח אוכלוסיה זה. מותג הקוסמטיקה אסתי לאודר, רשת האופנה H&M, יצרנית הצעצועים Metal, רשת בתי הקפה סטארבאקס, הן רק חלק מהחברות שפתחו בשנה האחרונה סניפי דגל בבייג'ין ובערים אחרות ברחבי המדינה. בנוסף מותגי יוקרה כמו גוצ'י ו Salvatore Ferragamo הוסיפו סניפים במדינה בעוד הם מגבילים את פעילותם בשוק האמריקאי והאירופאי.

היקף המכירות בשוק היוקרה הסיני  מגיע לכ-8 מיליארד דולר בשנה, אולם  כל התחזיות מורות כי השוק הזה צפוי לגדול במהירות. בשנה שעברה גדלו מכירות מוצרי היוקרה בסין (לרבות בגדים ותכשיטים) ב-25% בעוד הגידול העולמי במכירות היה אפסי.