ירידה של 90% בהכנסות שרין

ירידה של 90% בהכנסות שרין

חברת שרין טכנולוגיות רשמה ירידה של 90% בהכנסותיה ברבעון הראשון. ההפסד נובע מירידת הביקושים בעולם. בכיר בחברה: התעשייה החלה להראות סימני התאוששות ואנו צופים שיפור במכירות בהמשך השנה.
חברת שרין טכנולוגיות (Sarin Technologies) סיכמה את הרבעון הראשון של שנת 2009 בירידה של 90% בהכנסות. סארין, הנסחרת בבורסה של סינגפור, מתמחה בייצור טכנולוגיות מיפוי, הדמיה ודירוג ליהלומים ואבני חן.

על פי הדיווח באתר האינטרנט Idex Online, בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-1.1 מיליון דולר. גובה ההפסד נטו שספגה החברה ברבעון הראשון הוא 2.5 מיליון דולר. בתקופה המקבילה אשתקד עמדו רווחיה של החברה על 2 מיליון דולר.

בדיווח לבורסה של סינגפור, הסבירה החברה כי הירידה בהכנסות החברה ממכירות נגרמה כתוצאה מביקושים נמוכים בשוק היהלומים בעקבות המיתון הכלכלי העולמי. על פי הדיווח, בכל השווקים המרכזיים בעולם ספגה סארין ירידות משמעותיות במכירות.

הודו הינה השוק העיקרי בו נמכרים מוצריה של החברה. ברבעון הראשון של שנת 2009 נרשמה  ירידה של 91% בהכנסות ממכירות לשוק זה, ואלו הסתכמו ב-720,000 דולר. ירידה משמעותית נוספת נרשמה במכירות לפרוייקטים באפריקה אשר הסתכמו ב-38,000 דולר – ירידה של 95% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גם בשוק האמריקאי ירדו מכירות החברה ב- 90% והסתכמו ב 46,000 דולר. בהכנסות ממכירות לאירופה נרשמה ירידה של 93% והן הסתכמו ב-47,000 דולר.

יחד עם זאת, מנכ"ל החברה, עוזי לב-עמי, ציין כי לנוכח מגמת השיפור המתהווה בשווקי היהלומים בעולם צפויה החברה להעלות את רמת ההכנסות ממכירות בהמשך השנה. לדברי לב-עמי, ניתן לזהות עליה בביקוש ליהלומים מלוטשים בהודו, סין וארה"ב. לב-עמי ציין כי שיפור משמעותי מורגש בהיקפי היצור בהודו, בהשוואה  לנתוני ששת החודשים הקודמים.

שרין מחזיקה ב-23% מהבעלות על אתר האינטרנט Idex Online. ברבעון הראשון רשם האתר הפסד של 50,000 דולר. חלקה של שרין בהפסד נאמד בכ-10,000 דולר.