חבר אחד בשבוע: ישראל פורייס

חבר אחד בשבוע: ישראל פורייס

ישראל פורייס שהשלים לאחרונה את קורס המתמחים של הבורסה,  עובד כבר מספר שנים בתיווך ובמכירה. ישראל מאמין בענף וביכולתו להשתקם והיה רוצה לפתוח את דלתות התעשייה ולשלב בה עובדים רבים נוספים מן המגזר החרדי.
גיל: 29
 
מצב משפחתי: נשוי ואבא לארבעה: יוסף בן 9, אסתר בת 7, חיה-שרה בת 6 ובנימין-מאיר בן שנה וחצי.

תחום עיסוק: ישראל מתווך בעסקאות יהלומים וקונה עבור קניינים מניו יורק. הוא מקדם הבאת קניינים, בעיקר אמריקאיים, לבורסה. לבורסה הגיע בגלל היתרון שיש לו בתקשורת עם היהודים החרדים בניו יורק ובבלגיה. לדבריו, היידיש היא יתרון גדול בעולם היהלומים.
 
היסטוריה בבורסה: בעברו עבד ישראל כתקציבאי במשרד פרסום גדול. לאחר תקופה מסויימת חש שהעבודה במשרד הפרסום נוגדת את השקפת עולמו וערכיו. בעקבות אביו פנה ישראל לתחום היהלומים ועבר תקופת התמחות אשר הסתיימה לפני מספר שבועות ועתה הוא חבר בורסה.

מוטו: לגדל את המשפחה בכבוד, לתרום לזולת, ללמוד.

אוכל: ישראל אוהב אוכל טוב והוא איש של אוכל מלוח ולא של מתוק. הוא אוהב סושי, אבל  במיוחד הוא אוהב את הארוחה המסורתית של יום חמישי בלילה - צ'ולנט וכבד קצוץ.  

מסעדה מומלצת בישראל: קורוסין - מהדרין.

עיר אהובה בעולם: ירושלים וניו יורק בחורף. " בניו יורק בחורף", אומר ישראל, "יש  אווירה ייחודית– ללכת ברחוב בשלג ולראות את הזרימה של האנשים, זה מחמם את הלב".
 
מקום חופשה אהוב: צימר בישראל.
 
בילויים בשעות הפנאי: לימוד תורה וקריאה.
 
רגע מרגש: "כל יום עובר עלי רגע מרגש", אומר ישראל ומספר כי עבורו רגע  השיא של היום הוא הרגע בו הוא מגיע הביתה והילדים קוראים לו "אבא"בהתרגשות. "זה מצדיק את העבודה הקשה שאני עושה במהלך היום".



זיכרון ילדות משמעותי: "אני זוכר שכילד אבא שלי היה מגיע אחרי העבודה ולומד איתי את החומר שלמדתי באותו היום, למרות שהוא עבד קשה במהלך היום. היום כאבא לילדים בעצמי, אני מנסה לעשות עם הילד שלי את אותו הדבר ומבין כמה זה קשה ומעריך את אבא שלי עוד יותר".
 
מה הייתי עושה עם 100,000 דולר מיותרים: "דואג ליצור מקומות עבודה בענף היהלומים לעוד אנשים מהמגזר החרדי".
 
מה הוא חושב על המצב הנוכחי: "המשבר הוא כמו ניתוח", אומר ישראל, "הוא כואב, אבל מועיל. אני מאמין שהענף צריך לעשות restartולהחזיר את הייצור לישראל. אני מקווה ומאמין שתוך שנה וחצי לכל היותר, זה יהיה מאחורינו".

עצה למתווכים מתחילים:  "צריך הרבה סבלנות בתחום הזה", אומר ישראל וממליץ לרקום כל הזמן קשרים חדשים, לנסות לגלות תחומים חדשים וללמוד על התחום כמה שיותר.
 
מאחל לעצמי: נחת מהילדים ושהכל ילך על מי מנוחות.
 
מאחל לענף היהלומים: שהשוק יבריא במהרה.
 
מאחל לישראל: רק טוב ואהבה.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים ליצור קשר.