נגיד בנק ישראל צופה התאוששות

נגיד בנק ישראל צופה התאוששות

בדברים שנשא אתמול בפסגת שוק ההון של עיתון "גלובס", אמר פישר כי ציפיותיו אופטימיות. לדבריו, בשיחות עם נגידי בנק בעולם מתקבלת התמונה כי תחילתה של התאוששות צפויה בתוך כששה חודשים.
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר,  נשא דברים אתמול (יום רביעי) בפסגת שוק ההון של "גלובס". הועידה כינסה את כל הנפשות הפועלות המרכזיות בתחום ונערכה במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.



הנגיד התייחס למדיניות בנק ישראל להתמודדות עם המשבר הכלכלי. לדבריו, מדיניות הבנק  היא מרחיבה בשלושה מובנים – ריבית נמוכה, רכישת מט"ח וקניית אג"ח ממשלתיות.  בהתייחסו לעמדת הבנק ביחס לשמירה על ריבית נמוכה והפחתה נוספת שלה, הסביר הנגיד כי על פי מחקר שנערך בבנק התברר כי שמירה על רמת מינימום של ריבית תתרום לצמיחה במשק.


פישר התייחס לרכישת מט"ח על ידי בנק ישראל והדגיש כי הוא סבור שהקניות הללו תרמו לצמיחת המשק וליציבות שוק המט"ח. "שאלנו את עצמנו כמה פעמים: למרות הזעזועים הגדולים שהיו בשוקי העולם, אצלנו בשוק המט"ח לא היו זעזועים גדולים. מכיוון שאנו מייצאים כמעט 45% מהתמ"ג", הוסיף פישר, "מה שחשוב זה היציבות של שוק המט"ח".


עוד התייחס פישר לקניית אג"ח ממשלתיות על ידי בנק ישראל וטען כי הבנק נוקט בצעד זה בכד להוריד את עלות האשראי לטווח ארוך.



נימה אופטימית נשזרה בדברי הנגיד כאשר התייחס לתחזיות בארץ ובעולם לגבי היציאה מן המיתון העולמי. לדברי הנגיד "בבנק ישראל הציפיות הן אופטימיות לגבי חצי שנה מעכשיו. בפגישות שאני מקיים מידי חודשיים עם נגידים בעולם, אנו מדברים על המצב הכלכלי. בפגישה האחרונה שהיתה לפני יומיים, התחילו לדבר על סימנים אופטימיים". יחד עם זאת, ציין הנגיד כי למשק הישראלי מחכה תקופה לא קלה עד להתאוששות המיוחלת.


פישר המליץ בנאומו לקצץ בשכר במגזר הציבורי ועל דחיית הפחתות מיסים בכדי לצמצם את הגרעון של מדינת ישראל. אף שהוא נמנע מלהתייחס ישירות למשבר בין בנק הפועלים לבנק ישראל, פישר  ציין כי יש לקדם במהירות רפורמה במערכת הפיקוח על המערכת הפיננסית בארץ