דה בירס: השקיעו ביהלומים

דה בירס: השקיעו ביהלומים

דה בירס משיקה קמפיין גלובלי בכדי לשכנע את המשקיעים כי יהלומים הם האלטרנטיבה לזהב.
תאגיד הכרייה דה בירס (De Beers) הודיע על השקת קמפיין גנרי לקידום ההשקעה ביהלומים. הקמפיין הושק על רקע הצורך של התאגיד לפתוח שווקים חדשים לאחר שהשווקים המסורתיים נפגעו במידה זו או אחרת מן המיתון העולמי. הקו שיוביל הקמפיין – יהלומים הם השקעה טובה יותר מאשר זהב.

סטפן לוסייר (Stephen Lussier), בכיר בחברה, מסר כי התאגיד מצא לנכון לקדם את הקמפיין לנוכח פניות ממספר ניכר של מתווכים, בכירים בקרנות ואנשים בעלי הון עצמי גבוה המתעניינים בנושא. בראיון ל-Financial Timesאומר חיים אבן זוהר כי חובותיה של דה בירס והירידות בביקושים גרמו לחברה לחפש שווקים חדשים. לדבריו, "דה בירס עושה כל מה שביכולתה בכדי לאתר קונים חדשים".

אנאליסט בכיר אשר מצוטט גם הוא בכתבה אומר כי "המשבר בשוק הפיננסי ובשווקי ההשקעות הביא לכך שאנשים מחפשים השקעה אותה יוכלו להכניס לכספת שלהם. יהלומים עונים על הצורך הזה". יחד עם זאת, ציין האנליסט כי קיימת תפיסה לפיה יהלומים הם השקעה מורכבת יותר מזהב משום שהם נמכרים רק במכירות פומביות או בטנדרים פרטיים.

לדברי בכיר בתעשיית הכרייה, דה בירס מכוונת את הקמפיין לעשירי ערב הסעודית בה צפוי להצטבר היקף העושר הגדול בעולם בשנים הקרובות ואשר עשיריה נוטים, בתקופה זו, להשקיע במשאבי טבע. גרת' פני, מנכ"ל דה בירס, הכחיש את הדברים, כמו גם את קיומם של מפגשים עם הסעודים.