אנשי עסקים ישראליים נקראים להגביר עירנות

אנשי עסקים ישראליים נקראים להגביר עירנות

מנהל הביטחון של הבורסה, חמיק אבנר קורא לציבור היהלומנים לגלות עירנות וזהירות בימים אלו לנוכח ניסיונות חטיפת אנשי עסקים ישראליים בחו"ל על ידי גורמי טרור.

לאחרונה פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרה על פיה מוזהרים אנשי עסקים ישראליים מפני נסיונות חטיפה על ידי גורמי טרור.

המטה ללוחמה לטרור מדווח כי לאחרונה, נחשפו מספר מקרים בהם גורמי טרור שונים ניסו ליזום "פגישות עסקיות" עם אנשי עסקיים ישראליים במקומות שונים בעולם, לשם חטיפתם.גורמי טרור אלה נוהגים להשתמש ברשת האינטרנט ולבצע פניות או התקשרויות במסווה עסקי על מנת ליצור עניין. לעיתים, נוהגים גורמים אלו להציע עסקאות מפתות ומבקשים מאיש העסקים הישראלי לקבוע פגישה בחו"ל.

מנהל הבטחון של הבורסה, חמיק אבנר, קורא לציבור היהלומנים לקחת ברצינות את האזהרה. הוא מציין כי פניות עסקיות חשודות הגיעו אף לאתרי יהלומנים ובהן הצעות מפתות לרכישה/מכירה של גלם או מלוטש.לכן, על ציבור היהלומנים לגלות ערנות מרבית לכל פנייה בלתי מוכרת (באינטרנט או בכל דרך אחרת) ולפעול בהתאם להמלצות שלהלן:

!  כדאי להקפיד על כך שפגישות עסקיות עם גורמים בלתי מוכרים יבוצעו בתוך בנייני הבורסה או בבניינים מאובטחים אחרים.

!  כדאי לדחות הצעות מפתות ובלתי צפויות כגון מתנות או בילוי.
 
!  מומלץ לדחות הזמנות לפגישות עסקיות בלתי צפויות או חשודות מגורמים לא מוכרים במקומות נידחים או מבודדים, בעיקר בשעות החשיכה.
 
!   חשוב להקפיד להגיע עם בן לוויה אמין לפגישות בלתי מתוכננות.
 
!   חשוב להשאיר בישראל בידי קרוב או חבר את תוכנית הנסיעה והפגישות ולקיים מעת לעת קשר עם המקורבים בארץ.
 
בכל מקרה בו עולים בכם חשדות או ספקות ביחס ליוזמות חשודות לפגישה עסקית בחו"ל יש להתקשר למטה ללוחמה בטרור ולדווח על כך, בטלפון: 03-5486042/3/4.

את ההמלצות המלאות שמפרסם המטה ללוחמה בטרור בנושא ניתן למצוא כאן.

נסיעה טובה ובטוחה ועסקים מוצלחים!