אנטוורפן: בנקים יקבלו יהלומים כערבות

אנטוורפן: בנקים יקבלו יהלומים כערבות

 זריקת מרץ לענף היהלומים הבלגי: הסדר חדש מאפשר לספק יהלומים כבטחונות בתמורה להלוואות מבנקים.
על פי הסכם שהושג בין מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן (AWDC) לבין הבנקים המלווים לענף היהלומים בבלגיה, יקבלו הבנקים מסוחרים בעלי חוב יהלומים כערבות להלוואות.

ההסכם על כלי האשראי החדש נובע מהצורך להניע מחדש את הענף הבלגי. הענף בבלגיה, אשר ספג ירידות מסחר משמעותיות בשני הרבעונים האחרונים, זקוק על פי ההערכות ל-50 עד 60 מיליארד דולר בכדי לשוב לפעולה סדירה.  ההסכם יאפשר את הזרמת המזומנים הללו לתעשייה  המונה כ-1,800 סוחרים רשומים.

נראה כי המיתון הותיר רבים מן הסוחרים הבלגיים חסרי יכולות לספק בטחונות להלוואות להן הם זקוקים. לדברי פרדי האנארד (Hanard), מנכ"ל AWDC ,  "מן המזומנים שיוזרמו לתעשייה יפיקו תועלת כל העוסקים בענף, סוחרים, בנקים וחברות כרייה. חשוב מכך, הדבר יעלה את הבטחון במסחר ביהלומים".

הבנקים שהצטרפו להסדר ABN Amro, The Anwerp Diamond Bank, The state Bank of India, ICIC Bank הם המממנים המרכזיים של תעשיית היהלומים במדינה.   ההסכם נחתם לתקופה של שנתיים ובמסגרתו הקצו הבנקים סכום של מיליארד יורו להלוואות  תמורת בטחונות של יהלומים. על פי הודעת ה-AWDC, הארגון יהיה אחראי על הערכת הבטחונות ועל שקיפות פעילות ההלוואה בכדי לספק לבנקים בטחונות נוספים. העסקה טעונה אישור של המפקח על הבלגים בבלגיה.