יוזמה מקומית: רשת מידע נגד פשיעה

יוזמה מקומית: רשת מידע נגד פשיעה

איגוד התכשיטנים של שיקגו מפעיל רשת מידע שמטרתה ליידע תכשיטנים לגבי אירועי פשיעה, חשודים,  וסכנות באיזור שיקגו. הרשת תפעל להגברת הבטחון של תכשיטנים באזור שיקגו.

מוקדם יותר השבוע, השיק איגוד התכשיטנים של שיקגו (CJA),  מיזם שמטרתו להגביר את בטחונם של תכשיטנים בארה"ב בכלל ובאזור שיקגו בפרט. המיזם מבוסס על רשת המפיצה מידע ביחס לפשיעה, אירועים חשודים, סחורה גנובה ואבודה ועוד. המידע מופץ לחברים ברשת באמצות דואר אלקטרוני פקסים.


הרשת הוקמה על רקע הידיעות על עלייה בפשיעה כנגד תכשיטנים אמריקאיים.במהלך שנת 2008 נרשמה עלייה במספר אירועי השוד האלימים כנגד יהלומנים ובמספר מקרי הרצח.

דו"ח סיכום אירועי הפשיעה כנגד תכשיטנים  שפרסמה ברית הבטחון של תכשיטני ארצות הברית (JSA) לסיכום שנת 2008 מצביע על עלייה של 17% בדיווחים על פשעים נגד מי שמשתייכים לתעשיית התכשיטים האמריקאית. העלייה במספר הארועים המדווחים בולטת במיוחד לנוכח נתוני הפשיעה של שנת 2007 בה נרשמה ירידה דרמטית במספר אירועי השוד.  עליה של 7% נרשמה גם בערך הגניבות – 103.5 מיליון דולר.

את הקמת הרשת איפשרו תרומות מחברות ביטוח ומברית הבטחון של התכשיטנים (JSA). הרשת המידע המקומית מצטרפת  לרשת המידע הכלל אמריקאית של ארגוןJSAשמטרתה לדווח, לעקוב ולצמצם את היקף הפשיעה כנגד תכשיטנים.