כחולים ונדירים במכירה של כריסטיס

כחולים ונדירים במכירה של כריסטיס

ארבעה יהלומים כחולים יהיו מוקד המכירה הפומבית הקרובה של כריסטיס' בניו יורק. במכירה שתערך בשבוע הבא יוצעו למכירה פריטי מעצבים נדירים וחתומים.
ארבעה יהלומים כחולים נדירים באיכותם יוצעו למכירה בארוע המכירה הפומבית של כריסטיס' (Christies) שיערך ב-11 ביוני בניו יורק. עוד יוצעו למכירה באירוע תכשיטים שעוצבו על ידי המעצב המשפיע והאקסצנטרי JAR.

על אף המיתון הכלכלי העולמי, צופים בכירי בית המכירות כריסטיס' הצלחה רבה למכירה. לדברי בכירים בבית המכירות,  שוק היהלומים הכחולים עירני ופעיל מתמיד. בדצמבר 2008 נמכר יהלום כחול במשקל 35.56 קארט בארוע של בית המכירות שנערך בלונדון תמורת 24.3 מיליון דולר.

בין היהלומים הכחולים שיוצעו למכירה באירוע ניתן למצוא אבן פנסי בצורת אגס, חסרת פגמים ובמשקל 6.29 קארט. הערכת המחיר של היהלום נעה בין 3.3 ל-5.5 מיליון דולר. יהלום כחול נוסף שיוצע למכירה שוקל 3.38 קארט, בעל דרגת בהירותSI2ובעל גוון כחול-אפור בחיתוך ריבועי. מחירו של היהלום מוערך בכ-300,000 דולר.



כמו כן, תוצע למכירה שרשרת ועליה תליון של שתי אבנים בצבע כחול עמוק ובצורת אגס, משקלה של אחת האבנים 5.01 קארט ושל האחרת 2.03 קארט. את השרשרת מעטר יהלום ורוד במשקל 3.01 קארט. מחירה של השרשרת לא נמסר.

טבעת שעוצבה על ידי מעצב התכשיטים הנודע JAR  נמצאת גם היא בין הפריטים שיוצגו במכירה. הטבעת המשלבת פנינים ויהלומים נחשבת ליצירה אמנותית וייחודה בתנועת האור שהיא משקפת. מחירה המוערך של הטבעת בין  200,000 ל-300,000 דולר.

פרטים נוספים על המכירה והפריטים שיוצעו בה ניתן למצוא כאן.