אבי פז בלאס וגאס: שיתוף פעולה הוא שם המשחק

אבי פז בלאס וגאס: שיתוף פעולה הוא שם המשחק

אבי פז, נשיא הבורסה ליהלומים, השיק במסגרת כנס לאס וגאס את השלב הרביעי של תוכנית הפעולה "נעבור את זה ביחד" של מכון היהלומים: "מדובר בפרוייקט ההולם את רוח התקופה".
אבי פז, נשיא בורסת היהלומים, פתח את ארוע השקת השלב הרביעי של תוכנית "נעבור את זה יחד" של מכון היהלומים. הנשיא התמקד בנאומו בהדגשת חשיבות שיתופי הפעולה הבין-מגזריים בענף היהלומים דווקא בעת הזו.

"למרות המשבר הכלכלי הקשה", אמר הנשיא, "הוכיחה תעשיית היהלומים עמידות ויציבות. כוחה ועמידותה של התעשייה נובעים הן מפעילויות ראשי הענף והן כתוצאה מיכולותיהן ועוצמתם של כל אחד ואחד מהיהלומנים הפועלים בענף".

פז הדגיש בנאומו את חשיבות הקידום הגנרי של היהלום והתייחס לשיתוף הפעולה אותו הוא מוביל בנושא זה. קמפיין השיווק הגנרי יושק בשנת 2010 והוא פרי שיתוף פעולה בין הפדרציה של בורסות היהלומים (WFDB), אידמא (IDMA), חברות הכרייה וחברות תכשיטים. הקמפיין יציג את היהלום כאפיק השקעה לטווח ארוך. הגופים השותפים במיזם השיווקי מאמינים כי להשקעה העצומה שלהן בו תהיינה תוצאות חיוביות מאוד עבור התעשייה כולה.

"שיתופי פעולה כמו זה שתיארתי זה עתה, מתאפשרים במידה רבה בגלל המשבר הכלכלי הגלובלי. אי אפשר להגזים בחשיבותם של שיתופי פעולה בעידן הנוכחי. שיתופי פעולה בעלי ערך שיווקי הם משמעותיים ביותר. שם המשחק כיום הוא שיווק". הדגיש הנשיא. "על כן, אני שמח כי החלטנו להקצות את מרבית המשאבים של מכון היהלומים הישראלי לטובת קמפיין השיווק "נעבור את זה יחד". הנשיא הודה למתכנני ויוזמי הקמפיין.

את נאומו חתם הנשיא בפנייה למארגני התערוכות ותצוגות היהלומים ברחבי העולם. תוך שהוא מציין את עבודתם המצויינת של מארגני האירועים הללו ואת חשיבותם לענף, פנה אליהם הנשיא בבקשה להתחשב במצבם של היהלומנים, כתוצאה מהמיתון, בבואם לתכנן את התערוכה הבאה.

פז סיכם את מסיבת העיתונאים ואמר כי התרשם מן ההתלהבות של כלי התקשורת שהגיעו לסקר את המיזם, " מסיבת העיתונאים הייתה אפקטיבית מאוד והפרוייקט כולו עובד בצורה טובה".

 בהמשך האירוע הציגה דוברת מכון היהלומים, עליזה גורן, את השלב הרביעי של המיזם השיווקי. כיום ניתן למצוא את ענף היהלומים הישראלי גם באתרי האינטרנט – פייסבוק, טוויטר ואחרים. לדברי גורן "הנוכחות באתרי האינטרנט אשר יוצרים רשתות חברתיות ועסקיות תאפשר ליצרנים וליהלומנים להכיר ולפגוש באופן וירטואלי לקוחות וספקים חדשים".

אלי אבידר, מנכ"ל מכון היהלומים, הדגיש כי הקמפיין הנוכחי הוא ביטוי ל"חשיבה מחוץ לקופסה" ביחס לשיווק יהלומים. "מדובר בפרוייקט ייחודי ושונה מכל מה שהתרגלנו אליו עד עתה.

לאחר שובו לארץ מלאס וגאס סיכם אבי פז, נשיא הבורסה, את  התערוכה ואמר כי "הנוכחות בכנס  הייתה נמוכה בהשוואה לשנים הקודמות, אבל ניתן לאמר כי מרבית המבקרים היו קונים רציניים. לאורך כל הכנס הייתה אוירה של אופטימיות זהירה".