בורסת יהלומים תוקם בארמניה

בורסת יהלומים תוקם בארמניה

ממשלת ארמניה הודיעה כי תקים בורסת יהלומים ותכשיטים במדינה בניסיון לקדם את הענף מבחינה אזורית ובינלאומית.
נציג של משד האוצר הארמני הודיע במסיבת עיתונאים כי המדינה מתעדת להקים בורסת יהלומים שתופעל באזור סחר חופשי בשדה התעופה זוורטנוטס (Zvartnots). בבורסה צפוי להתרחש סחר ביהלומים גולמיים ומלוטשים, כמו גם בתכשיטים שייוצרו במדינה.


לדברי נציג הממשלה, פתיחת הבורסה תאפשר לארמניה לשפר את מיצובה האזורי ולהוות מוקד משיכה בינלאומי לקנייני יהלומים. התוכנית עוצבה לנוכח הקשיים שחווה המדינה בתחום סחר החוץ שלה והמשבר בתעשיית היהלומים המקומית. .  


ענף היהלומים הארמני מהווה 35% מכלל היצוא מן המדינה. כתוצאה מן המשבר הכלכלי העולמי ומן הפגיעה בכלכלת ארה"ב, נרשמה ברבעון הראשון של 2009 ירידה של 45.4% ביצור היהלומים המלוטשים בארמניה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל נרשמה ירידה של 33.7% ביצוא היהלומים המלוטשים ברבעון הראשון של השנה.ענף היהלומים הארמני בולט בכל הקשור ברמת ליטוש גבוהה, כמו כן מתמחה המדינה בייצור תכשיטים.


נציג הממשלה הדגיש כי העבודות על פתיחתה של הבורסה רק החלו וכי "ארמניה מעוניינת לאפשר לקניינים בבורסה להנות מכל מגוון האבנים והמוצרים האפשרים תוך סיפוק מלאי בהתאם לדרישה".

את הקמת בורסת היהלומים הארמנית יזמו בשנת 2003 אנשי ענף היהלומים במדינה, מתוך רצון לקדם ולהרחיב אותו. הבורסה עצמה תבנה ותפעל בשיתוף פעולה בין המגזר הפרטי לממשלה הארמנית