התעודה הגמולוגית חשובה במיוחד בתקופות מיתון

התעודה הגמולוגית חשובה במיוחד בתקופות מיתון

יהודה יקר מהמרכז הבינלאומי לגמולוגיה: "ככל שהטכנולוגיה בתחום מתקדמת, יותר ויותר אנשים מעוניינים בתעודות גמולוגיות בכדי לא להפגע".
 
את יהודה יקר, הגמולוג הראשי של המרכז הבינלאומי לגמולוגיה (I.G.C-GCI)   פגשנו במשרדו בכדי לשוחח עימו על חשיבותה של התעודה גמולוגית במסחר היומיומי ובתקופת המשבר הכלכלי.
 
 
על השאלה מה החשיבות של המעבדה הגמולוגית, עונה יהודה תשובה בעלת גוונים היסטוריים: "ענף היהלומים השתנה מאוד בשנים האחרונות. במשך עשרות שנים, יהלומים ותכשיטים נקנו אצל הצורף השכונתי שבינו לבין לקוחותיו היו יחסי אמון והכרות. היום הטרנד השתנה ואנשים קונים מחנויות בקניון וברשתות ולא על בסיס הכרות אישית מוקדמת. התעודה הגמולוגית נולדה כתוצאה מהזרות והפחד של הצרכנים שלא יקבלו את מה ששילמו עבורו".  
 
 
בנוסף הוא אומר כי התעודה הגמולוגית הופכת הכרחית לנוכח החידושים הטכנולוגיים והטיפולים שניתן לעשות באבנים. "התחום משתנה כל הזמן, ישנם טיפולים לשיפור המראה, לשפור צבע האבן ועוד. "אנחנו יודעים שיש דברים שניתן לעשות לאבנים ויש מי שמעוניין ברווחים קלים באמצעים הללו. גמולוג מנוסה, בעל ידע וניסיון נרחבים  יודע להתנהל מול הטכנולוגיות הללו ולזהות בעיות או שינויי צבע לא מוצהרים". 

 
 
המשבר הכלכלי העולמי פגע בתעשיות רבות ובכלל זה בתעשיית היהלומים, ביקשנו מיהודה להתייחס לנושא מנקודת מבטו הייחודית כגמולוג, "מכירות היהלומים בעולם ירדו. אנשים קונים פחות יהלומים והענף נפגע", הוא אומר. אולם, הוא מבקש להדגיש כי "הענף לא התמוטט. יש סימנים של יציבות והמצב רחוק מקריסה". 
 
 
"הצרכנים עברו שינוי בעקבות המשבר". מספר יקר,  "הלקוחות מקפידים יותר על מה שהם קונים, הם דורשים מסחר הוגן ושקיפות מלאה מתוך כוונה לקבל את הערך הגבוה ביותר לרכישה שלהם ". 
 
 
לדבריו, "הצרכן כיום שמרן וחשדן יותר. כתוצאה מכך, יותר ויותר אנשים בודקים יהלומים בכדי לא לצאת נפגעים. יותר ויותר אנשים דורשים תעודה גמולוגית כדי לא לקבל יהלום סינטטי במקום יהלום אמיתי, או יהלום שעבר השבחה. ביהלומים יש כסף גדול ופיתוי גדול ולא חסרים פטנטים של זיוף יהלומים או השבחה באמצעים מלאכותיים. אנשים לא מעוניינים להפגע".
 
 
יקר אומר כי "היום ניתן לזהות מגמה בקרב יצרנים ובעלי רשתות אשר הבינו את החשיבות של התעודה הגמולוגית ואת היתרונות שלה. לכן על מנת לשמור על אמינותם ועל אמונת הלקוח בהם הם דואגים לספק בעסקאות שהם מבצעים תעודה גמולוגית בעלת מונטין איכות ואמינות."