הבורסה: שיתוף פעולה נרחב בתרגיל העורף

הבורסה: שיתוף פעולה נרחב בתרגיל העורף

תרגיל חירום ארצי התקיים ביום שלישי בשבוע שעבר. דיירי בנייני הבורסה התבקשו לשתף פעולה ולהתפנות למרחבים מוגנים ומקלטים בזמן הצפירה. לדברי הגורמים הרשמיים התרגיל הוכתר כהצלחה.

הבורסה לקחה חלק בתרגיל החירום בעורף שנערך בשבוע שעבר. התרגול בבנייני הבורסה הוגדר, על ידי האמונים על הבטחון, כמוצלח. לדברי חמיק אבנר, מנהל הבטחון של הבורסה, "התרגיל עבר בהצלחה רבה. כאשר תכננו את התרגיל הצבנו לעצמנו מספר מטרות – לתרגל את הציבור בפינוי בזמן חירום, לתרגל את יחידת הבטחון ואת אנשי יחידת הבקרה בהתאם לנהלי הבורסה במצבי חירום ולבדוק את התאמת נהלי החירום למציאות בשטח".

חיים מדינה, סמנכ"ל מפעלי בורסת היהלומים, הוסיף כי אחת ממטרות התרגיל הייתה לוודא כי בזמן חירום כמה שיותר דיירים ועובדים ידעו להגיב בצורה הנכונה. לדברי מדינה ואבנר, כל המטרות שהוצבו בטרם התרגיל הושגו במלואן.

 חמיק אבנר מציין כי  מן התחקירים שנערכו בימים האחרונים עולה כי שיתוף הפעולה של דיירי הבנייינים היה גבוה מן המצופה. "חשוב לציין לטובה את ההענות של הציבור. כ-25% מכלל השוהים בבניינים במהלך התרגיל הגיע למקלטים. כמות דומה של דיירים יצאו מן המשרדים והגיעו למרחבים המוגנים. אולם המסחר של הבורסה התרוקן לחלוטין מיושביו".

את שיתוף הפעולה של דיירי הבניינים ציינו לטובה גם יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה וסגנו, חיים מדינה. מנכ"ל הבורסה אף ביקש להודות לדיירים על השתתפותם והדגיש את חשיבות היקף ההשתפות   ההשתתפות הגבוה.

בנוסף מציין חמיק לטובה את התנהגות הדיירים והחברים במהלך התרגיל, "כל מי שהתפנה למקלטים המתין בסבלנות עד קבלת ההודעה כי התרגיל הסתיים וניתן לחזור לשגרה".  חמיק סבור כי התרגיל תרם רבות למוכנות של הציבור  ומערך הבטחון של הבורסה לסיטואציות חירום עתידיות, "בשבוע החולף קיימנו מספר תחקירים ביחס לתרגיל בכדי להפיק לקחים, לתקן מספר ליקויים וליישם המלצות לשיפור".

חיים מדינה אשר התייחס לחשיבות עריכת התרגיל בבורסה, מדגיש  "עצם קיום התרגיל אפשר לבחון צמתים בהם עלולה להיות בעייתיות בתשתית ובפעילות בהקשר זה". בתום שורה של תחקירים, סיכם מנכ"ל הבורסה, יאיר כהן את האירוע "התרגיל היה מוצלח, אולם היכן שנדרש אנו נפיק לקחים ונפעל בהתאם".