לראשונה יהלומים ורודים במומבאי

לראשונה יהלומים ורודים במומבאי

חברת הכרייה ריו טינטו הכריזה כי טנדר היהלומים הורודים עתיד להגיע במהלך חודש אוגוסט לעיר מומבאי בהודו.
ענקית הכרייה ריו טינטו (Rio Tinto) חוגגת את טנדר היהלומים הורודים העשרים וחמישי שלה. לציון הארוע יערך טנדר האבנים הורודות בעיר מומבאי שבהודו במהלך חודש אוגוסט השנה. בהודעתה, הכריזה החברה על נושא המכירה: "תשוקות מפוארות" (Grand Passions).  

על פי הודעת החברה, בשל  המועד הסמלי יוצעו למכירה בטנדר יהלומים נדירים ביופיים. בטנדר יוצגו ארבעים ושלוש אבנים ורודות מן הנדירות ביותר שנכרו במכרה ארגייל (Argyle) אשר בבעלות החברה.  ייחודן של האבנים הורודות מתחדד  משום על פי הערכות  למכרה ארגייל נותרו עשר שנות פעילות בלבד.

בין האבנים שיוצעו למכירה ניתן למצוא גם ארבעה יהלומים בצורת לב. משקלו של אחד מיהלומי הלב 2.61 קארט וצבעו ורוד-עז. על פי ההערכות, היהלום המכונה "Argyle Amour" , הוא היהלום היקר ביותר שהופק אי פעם במכרה ארגייל בהשוואה לאבנים ורודות אחרות. יהלום נוסף מתוך ארבעת יהלומי הלב מכונה Argyle Shalimar , משקלו 1.25 קארט והוא בעל גוון סגול-ורוד. יהלום אחר שוקל 1.10 קארט,צורתו אובלית והוא בעל גוון אדום. בשל צבעה מכונה האבן Argyle Scarlett.

את האבנים שיוצעו למכירה בטנדר ניתן יהיה לראות בפרת', אוסטרליה, בהונג קונג ולראשונה בהיסטוריה של חברת ריו טינטו בעיר מומבאי בהודו.