התמ"ת – תחזית קודרת לשנת 2009

התמ"ת – תחזית קודרת לשנת 2009

על פי  מחקר חדש שמפרסם משרד התמ"ת בשנת 2009 צפויים להיסגר למעלה מ-47 אלף עסקים. השר בן אליעזר: "על הממשלה להתמודד עם מחנק האשראי ממנו סובלים עסקים קטנים ובינוניים".
מחקר חדש של משרד התמ"ת אשר תוצאותיו מתפרסמות היום לראשונה, בחן את מצב העסקים בישראל ואת הצפוי להם בשנה הקרובה. על פי המחקר כ- 10.5% מהעסקים בישראל צפויים להסגר במהלך שנת 2009. התחזית הנוכחית גדולה בכ-7.6 אלף עסקים ממה שהיה צפוי עד עתה.כ- 85% מתוך העסקים הצפויים לסגירה הם עסקים של עצמאים שלרוב עובד בהם אדם אחד.


את הנתונים הציג לראשונה השר בן אליעזר בכנס בנושא"תעסוקה בירושלים בתקופה של משבר כלכלי", שנערך בהשתתפות ראש העיר, ניר ברקת; מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי ויו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.


על פי הנתונים שהוצגו בכנס בשל השלכות המשבר העולמי על המשק הישראלי צפוי המגזר העסקי לאבד השנה כ- 13 אלף משרות. הצמצום במספר המשרות עלול להגיע לכ-11% מסך המפוטרים שעבודתם תופסק השנה ביוזמת המעסיק. יודגש שהבדיקה מתייחסת לשנה הראשונה של המשבר. במידה והמשבר יימשך, סבורים עורכי המחקר כי המספרים  יהיו גדולים אף  יותר.

  
לאחר הצגת התחזית הקשה אמר השר: "מאז היכנסי לתפקיד, אני עוסק ביחד עם אנשי משרדי בשאלה כיצד אנחנו מרחיבים את מספר האנשים המועסקים במשק הישראלי. מצד אחד - עצירת גל הפיטורים, ומהצד השני, הרחבת אפשרויות התעסוקה והאצת המשק".  בהתייחסו לחומרת הנתונים הדגיש השר כי "הנתונים מדברים בעד עצמם, ומוכיחים את מה שכולנו כבר יודעים - מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל המהווים למעלה מ-98% מהעסקים במשק בכי רע".


לדברי שר התמ"ת "במשרד התמ"ת רואים בציבור העסקים הקטנים והבינוניים כאחד הסקטורים החשובים ביותר במשק.  אנו פועלים לפתרון מחנק האשראי של מגזר זה.  כבר הוכח כי הפתרון שנמצא מאז החל המשבר, בדמותן של קרנות סרבניות - אינו נותן תשובה אמיתית לבעיה, ולכן פתחנו בדיונים אל מול האוצר על מנת שיהיה ניתן לפתור את הבעיה ולהזרים חמצן לעסקים אלו".