דה בירס: הענף מתאושש

דה בירס: הענף מתאושש

על פי הודעה שפרסם מרכז היהלומים של אנטוורפן, ראשי תאגיד הכרייה דה בירס (De Beers)  סבורים כי ענף היהלומים חולץ מנקודת התחתית בה היה מצוי בעקבות המשבר. על פי הדיווח התעשייה בשלה לחזור למהלכי גדילה וגידול.
באירוע "כיכר העיר" שהתקיים לראשונה בבבורסה של אנטוורפן בשבוע שעבר השתתפו כ-500 סוחרים ויצרנים אשר קיימו דיאלוג עם ראשי דה בירס בפגישה נכחו גרת' פאני (Gareth Penny), מנכ"ל  דה בירס, ורדה שיין (Shine), מנכ"לית ה-DTC וסטפן לוסייר (Stephen Lussier) האחראי על השיווק בדה בירס. המסר העולה מן המפגש הוא כי יש בסיס לאופטימיות.

"רעיון "כיכר העיר" נבע ממפגשים קהילתיים בהם ראשי הקהילה באים במגע ודיאלוג עם בוחריהם", מספר פרדי האנארד (Freddy Hanard) מנכ"ל הבורסה של אנטוורפן. לדבריו, לדיאלוג בין ראשי הקהילה ואנשיה יש חשיבות משום שזרימת המידע והרעיונות בין מדרגי ההיררכיה השונים בענף מאפשרת הפרייה הדדית וחשיבה יצירתית על המצב. "מטרת הפגישה עם בכירי דה בירס", מספר האנארד, "הייתה לאפשר לאנשי הבורסה להקשיב לתחזיותיה של דה בירס ביחס לתעשייה ולהבין מהן ההזדמנויות הנובעות מן המשבר".

בכירי דה בירס השתתפו בפאנל שאלות ותשובות שארך שעתיים ובו  הציגו את מצב התעשייה מנקודת מבטה של החברה. בדבריו הדגיש פאני כי "המלאים הקיימים הגיעו לשפל נמוך מאוד. רמת שפל זו הצדיקה את הגברת הכרייה במכרות שלנו". פאני הבהיר כי הוא מזהה סימני התאוששות וכי הביקוש ליהלומי הגלם שמפיקה החברה גובר. היקף הבקשות לסייט הבא של ה DTC הסתכם ביותר מ-700 מיליון דולר. לדבריו ניתן לזהות שיפור גם בהיקף המכירות הקמעונאיות.

בנוסף, הציג פאני בפגישה מצגת ובה השוואת קו המגמה של מחירי יהלומי הגלם הנמכרים ב DTC מאז שנות ה-70 של המאה העשרים. נקודת ההשוואה הייתה מחירי היהלומים בחמש השנים שאחרי ארבעה משברים כלכלים משמעותיים. על פי המצגת, מאז שנת 1970 ועד עתה מצויים מחירי יהלומי הגלם בעלייה מתמדת.

"אנו מצפים", אמר פאני, "כי מחירי יהלומי הגלם יעמדו בסינכרון עם מחירי היהלומים המלוטשים, אולם, זו שאלה של מלאים ונזילות פיננסית". פאני הוסיף ואמר  כי על פי התחזיות המכירות בעונת החגים הנוצריים של שנת 2009 תהיינה  טובות  יותר מאלו של שנת 2008.