ללא גבולות – יהלומים בחלל

ללא גבולות – יהלומים בחלל

לראשונה בהיסטוריה של התעופה לחלל החיצון יהלום גולמי שמקורו בקנדה ישוגר בשבוע הבא לחלל על מעבורת החלל  אנדובר.
האסטרונאוטית הקנדית ג'ולי פאייה (Julie Payette) יוצאת למשימתה הראשונה בחלל החיצון כשהיא מצוידת ביהלום שמקורו במכרות היהלומים של הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה. פאייה תצטרף לצוות מעבורת החלל אנדובר (Endeavour) אשר אמורה להיות משוגרת למשימה בחלל החיצון ב-13 ביוני.  אורכה של המשימה 16 יום.

היהלום הגולמי המכונה The Legendary Sky Diamond  נכלל בערכה הרשמית שתיקח איתה האסטרואנטית לחלל. היהלום יעשה את הדרך אל מחוץ לכדור הארץ ובחזרה אליו כחלק ממאמץ חינוכי להגברת הידע והמורשת של מחקר האסטרונומיה של צפון קנדה.

עוד בטרם נשלח למרכז החלל על שם קנדי בפלורידה, ארה"ב, עבר היהלום תהליך חריטה במעבדות דה בירס קנדה. על היהלום נחרטו מספר המשימה, הקוארדינטות והמקום בהם התגלה היהלום. דה בירס תרמה את היהלום ותיעדה אותו מתוך תמיכה במאמץ החינוכי של אגודת האסטרונומיה של צפון קנדה.

"זוהי דרך יוצאת דופן להשיק פרוייקט יוצא דופן", סיפר נשיא אגודת האסטרונומיה של צפון קנדה, ג'יימס פוגסלי (James Pugsley). "לתפיסתי יהלומים הם בסיס עשיר לחוויה חינוכית. היהלום שנשלח אל החלל בשבוע הבא הוא שיעור מאלף עבור התלמידים שלנו על טבעם של השמיים הצפוניים של קנדה".  לדברי ראשי התוכנית, היהלום הגולמי הייחודי ישמש את אנשי התוכנית בבואם ללמד על היווצרות יהלומים באדמה וביקום כולו.


לאחר השלמת המשימה יהפוך היהלום לחלק מתערוכת The Legendary Sky, תערוכה נודדת המציינת 100 שנות אסטרונומיה וחוגת את יופיים וטבעם של שמי צפון קנדה.