בנק ישראל: עליה מתונה בהשקעות תושבי חוץ

בנק ישראל: עליה מתונה בהשקעות תושבי חוץ

ממסמך שמפרסם בנק ישראל עולה כי במהלך חודש אפריל נרשמה עליה מתונה בהיקף ההשקעות של תושבי חוץ בישראל. נמשך הגידול בהשקעות ישראלים בחו"ל.
על פי הנתונים המתפרסמים בדו"ח, במהלך חודש אפריל 2009 מימשו תושבי חוץ נטו במניות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב סך של 71 מיליוני דולרים. בהשוואה לחודש הקודם מדובר בהיקף מימושים מתון.



עיקר המימושים נטו היו במניות הכימיה (כ- 140 מיליוני דולרים), בעוד שבמניות הבנקים נרשמו השקעות של כ – 45 מיליוני דולרים. במקביל, נרשמו במהלך חודש אפריל השקעות במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף מתון של כ- 14 מיליוני דולרים.   



במהלך חודש אפריל 2009 השקיעו תושבי חוץ 237 מיליוני דולרים באגרות חוב ישראליות הנסחרות בחו"ל. 125 מיליון דולר מתוכם הושקעו באגרות חוב ממשלתיות ו – 112 מיליון דולר הושקעו באגרות חוב פרטיות.


ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל, באמצעות מערכת הבנקאות, הסתכמו בחודש אפריל ב- 342 מיליון דולרים. עיקר ההשקעות היו בענפי הטכנולוגיה העילית, התקשורת והנדל"ן.  

 
בנוסף, מתייחס הדו"ח להשקעותיהם של תושבי ישראל בחו"ל.  לדברי מחברי הדו"ח נמשך הגידול בהשקעות של ישראלים בניירות ערך בחו"ל.



על פי הנתונים, בחודש אפריל 2009 השקיעו תושבי ישראל נטו במניות זרות סחירות בחו"ל כ-508 מיליון דולרים, זאת כהמשך למגמה מתחילת 2009. מתוך סכום זה כ- 230 מילון דולר הושקעו על ידי הסקטור העיסקי.



השקעות תושבי ישראל באיגרות חוב זרות הסתכמו בחודש אפריל 2009 בסך של כ-370 מיליון דולר. 185 מיליון דולר מתוך סכום זה הושקעו על ידי הסקטור העסקי. בחודש אפריל השקיעו תושבי ישראל בהשקעות ישירות בחו"ל באמצעות מערכת הבנקאות כ-162 מיליוני דולרים. עיקר ההשקעה נעשתה  על ידי חברות מענפי ההיי-טק.