האמריקאים מתכוננים ליום האב

האמריקאים מתכוננים ליום האב

יום האב האמריקאי קרב ואיתו מגיעה עונת סיום בתי הספר והאוניברסיטאות. את סדרת האירועים הזו נוהגים אמריקאים רבים לחגוג ברכישת מתנות. לתכשיטנים ויהלומנים הפועלים בשוק האמריקאי כדאי להערך מבעוד מועד.
יום האב האמריקאי יחול השנה ב-21 ביוני. אמריקאים רבים נוהגים לציין את יום האב ברכישת מתנות עבור אבי המשפחה, אחים, דודים וסבים. על פי נתוני הפדרציה הלאומית של הקמעונאיים (NRF) ההשקעה הממוצעת  במתנה  תעמוד השנה על 90.89 דולר. סכום זה מהווה ירידה של 4 דולר מהסכום הממוצע למתנה בשנה שעברה.  

על פי ההערכות תסתכם ההוצאה על מתנות ליום האב ב-9.4 מיליארד דולר. מתוך סכום יוציאו האמריקאים 1.9 מיליארד דולר על ציון  הארוע באמצעות ארוחה במסעדה או באירועי ספורט. ההוצאה על מתנות ביגוד - בגדים, עניבות וגרביים תסתכם ב- 1.3 מיליארד דולר. כרטיסי מתנה  (gift cards) יהוו את ההוצאה השלישית בהיקפה וסך ההוצאה עליהם תגיע ל-1.2 מיליארד דולר.

הקמעונאים האמריקאים נערכים גם הם ליום האב, שני שליש מכלל הצרכנים יערכו את קניותיהם לארוע ברשתות הגדולות ובחנויות. 17.9% מן הקונים מתכננים לערוך קניות באמצעות רשת האינטרנט. לנוכח הנתונים הללו נערכים ליום האב גם אתרי האינטרנט המתמחים במתנות. מנוע החיפוש האינטרנטי   Jewelry Spotter.com  כי תכשיטנים ויהלומנים מוזמנים לנצל את ההזדמנויות העסקיות שחודש יוני  טומן בחובו ולפרסם באמצעות מנוע החיפוש, ללא עלות,  מוצרים ייחודיים ותכשיטים לגברים. 

במקביל,  נפתחת בימים אלו  עונת סיום האוניברסיטאות ובתי הספר  בארה"ב. על פי המנהג האמריקאי מקבלים הבוגרים מתנות. סקר עדכני שערך ארגון ה- NRF מצביע על ירידה מסוימת בערך המתנות שירכשו לבוגרים הטריים. על פי הסקר ערך המתנה הממוצעת ירד מ- 99.79 דולר ל 88 דולר. היקף ההוצאה על מתנות לבוגרים בשנת 2009 צפויה להסתכם ב- 3.9 מיליארד דולר. תכשיטים, אביזרי אופנה וקוסמטיקה מהווים כ- 10% מכלל המתנות.