מגדל תעשיית היהלומים בניו יורק יצא לדרך

מגדל תעשיית היהלומים בניו יורק יצא לדרך

לראשונה בלב רובע היהלומים בניו יורק יוקם מגדל אשר ירכז עסקים המשתייכים לתעשיית היהלומים הבינלאומית. ראש העיר בלומברג: "ניו יורק מעוניינת להתחרות במרכזי יהלומים אחרים בעולם".

ניו יורק השיקה השבוע את בנייתו של מגדל אבני החן והיהלומים הראשון בעיר. בנייתו של המגדל הממוקם בין השדרה החמישית והשישית תושלם בשנת 2011 ויהיו בו 34 קומות. הבניין יכיל 84 יחידות של שטחי משרד שכולן ייוחדו לאנשי תעשיית היהלומים והתכשיטים.

המגדל, הראשון מסוגו בעולם, נבנה בלב רובע היהלומים של ניו יורק ברחוב 47 והוא מאופיין ברמת גימור גבוהה ביותר. המגדל מיועד לאכלס עסקים ומשרדים של סוחרי תכשיטים ויהלומים, מעצבים ויצרנים מארה"ב ומהעולם כולו. על פי התכנון, לכשיושלם הפרוייקט הוא יוכל לאכלס כ-3,000 עובדים.

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק היה גם הוא בין המברכים בטקס ההשקה של הבניין. בדבריו הוא ציין את חשיבות ענף היהלומים לעיר ניו יורק, ואת המידה בה ניו יורק נחשבת כמרכז יהלומים בעיני העולם כולו. "אנו זקוקים למגדל בכדי לעמוד בתחרות הגלובלית בתחום היהלומים ולהתמודד בהצלחה עם ערים מתחרות כמו שנגחאי, דובאי ולאס וגאס".

בשלב הראשון של הפרוייקט יבנו 3 קומות מתחת לאדמה אשר בהן יבנו כספות, תשתיות ומגרשי חנייה. לאחר שיושלם השלב הראשון. על פי התכנון, יוכר המגדל כאזור סחר חופשי.