אזהרה: תעודות קימברלי מזויפות מגינאה

אזהרה: תעודות קימברלי מזויפות מגינאה

משרד החוץ האמריקאי מזהיר את סוחרי היהלומים, אנשי המכס וחברות השילוח מפני משלוחי יהלומי גלם שמקורם לכאורה ברפובליקה של גיניאה. למשלוחים מתלוות תעודות תהליך קימברלי החשודות כמזויפות.
אנשי ענף היהלומים נקראים לגלות עירנות ביחס לתעודות קימברלי שמקורן ברפובליקה של גינאה. על פי לשון האזהרה, אותה פרסם היועץ המיוחד ליהלומי קונפליקט של משרד החוץ האמריקאי, נעשו לאחרונה שני ניסיונות ליצא לארצות הברית חבילות של יהלומי גלם תוך שימוש בתעודות קימברלי מזויפות שמקורן ברפובליקה של גינאה.

ניסיונות היצוא נעשו בתחילת חודש מאי, אולם סוכנות המכס האמריקאית עצרה אותם לאחר בדיקה שביצע משרד החוץ  מול שלטונות גינאה. ניסיונות נוספים לזיוף תעודות תהליך קימברלי שמקורן בגינאה נעשו בסין. שלטונות המדינה דיווחו על שני מקרים בהם ניסו אנשים שונים להכניס למדינה יהלומי גלם בעלי תעודות מזויפות.

במכתב מיוחד לאנשי הענף מבהיר היועץ לענייני יהלומי קונפליקט כי "לנוכח ניסיונות הזיוף הללו, מזהיר משרד החוץ האמריקאי את יבואני יהלומי הגלם, אנשי המכס ואנשי חברות השילוח לנהוג בזהירות יתרה בעסקאות בהן מטופלים יהלומי גלם שמקור תעודותיהם הוא הרפובליקה של גיניאה".

בהעתקים של התעודות המזויפות ניתן לצפות כאן.  בנוסף, קורא היועץ לענייני יהלומי קונפליקט, בראד ברוקס-רובין (Brad Brooks Rubin) ליהלומנים אשר נתקלו בתעודות חשודות לפנות אליו באופן ישיר באמצעות כתובת האימייל:USKimberleyProcess@state.gov.