הארמנים יוזמים – הפדרציה מברכת

הארמנים יוזמים – הפדרציה מברכת

הפדרציה הבינלאומית של בורסות היהלומים מברכת על היוזמה הארמנית להקים בורסת יהלומים במדינה. הפדרציה הזמינה את המשלחת הארמנית לקחת חלק בפגישה השנתית הקרובה.
מוקדם יותר השבוע, פרסמה הפדרציה הבינלאומית של בורסות היהלומים (WFDB) הצהרה בה היא מכריזה כי היא מקדמת בברכה את יוזמת הממשלה הארמנית להקים בורסה למסחר ביהלומים ותכשיטים במדינה. בשבוע שעבר כינס גאגיק קוצ'אראין (Gagik Kocharyan) ראש מחלקת מסחר ושווקים במשרד האוצר הארמני מסיבת עיתונאים בה הכריז על הקמת הבורסה.


נשיא הפדרציה הבינלאומית של בורסות היהלומים אמר בתגובה להודעת הממשלה הארמנית כי "בעשור האחרון גדל חלקה של ארמניה בתעשיית היהלומים בקצב מרשים. יצור היהלומים במדינה הגיע להיקף כה נרחב עד כי הצעד המתבקש הוא הקמת בורסה אשר תאפשר מסחר ביהלומים ותהפוך את ארמניה לחלק ממשפחת הבורסות החברות בWFDB. אנו מצפים", הוסיף הנשיא, "לפתיחת ערוץ תקשורת נוסף עם עמיתינו הארמנים באמצעות הבורסה שתוקם. בנוסף, אנו מזמינים את המשלחת הארמנית לקחת חלק במפגש הנשיאים השנתי של הפדרציה אשר יתקיים באנטוורפן בחודש נובמבר 2009".


כאמור, במסיבת העיתונאים שנערכה בשבוע שעבר הכריז נציג הממשלה קוצ'אראין שהבורסה תוקם בבירתה של ארמניה – בעיר יאראוואן      (Yerevan). לדבריו "הקמתה והפעלתה של הבורסה תאפשר למדינה לשחק תפקיד מרכזי יותר באזור כולו ובתעשיית העולמים הגלובלית".
 
 
המזכיר הכללי של הפדרציה, מייקל ווהאן (Michael Vaughan) אמר בתגובה להודעה כי הוא שמח לכינון קשרים חזקים יותר עם קהיליית תעשייני היהלומים בארמניה. "מזכירות הפדרציה תשמח לסייע ולהדריך את הממשלה הארמנית בכל נושא הקשור להקמת הבורסה ולחברות בWFDB", הוסיף וואהן.